שב"כ האריך היום (חמישי) את איסור המפגש של שני מתיישבים מבנימין, שנעצרו לפני יומיים עם עורכי דינם שלטענתם מוחזקים בתנאים קשים. בעקבות כך פנו לראש הממשלה בדרישה להעברת החקירה מהשב"כ בשל חשש לניצול סמכויות.
שלשום, השב"כ עצר את השניים, ומאז טרם הורשו להיפגש עם עו"ד – אתמול הוארך הצו ביומיים נוספים. מנכ"ל הארגון פנה לרה"מ בנימין נתניהו, בדרישה להוציא את החקירה מידי השב"כ בשל ניגוד עניינים וחשש לניצול סמכויות. בהמשך היום צפוי להתקיים דיון בבית המשפט, בו ידרשו פרקליטיהם להסיר את ההגבלה.

עו"ד דניאל שימשילשווילי מסר: "השב"כ שכשל בטבח השבעה באוקטובר, שבוי בקונספציה בה ציבור המתיישבים הוא האויב, ומונע מהעצורים פגישה איתנו במשך שלושה ימים". עו"ד אסף גונן הוסיף כי "מדובר בצעדים דרקוניים והחמרה מכוונת מצד היחידה החוקרת והשב"כ, אשר מייחס למתיישבים חשדות מופרכים".

מתיישבים שמחו מול מתקן שב"כ נעצרו – ונמנע מהם מפגש עם עו"ד
כזכור, שלשום עצר השב"כ שני מתיישבים שמחו מול מתקן של הארגון, ואסר עליהם להיפגש עם עו"ד. בבקשה לצו איסור פרסום נכתב כי הושלכו בקבוקי צבע על מתקן ביטחוני רגיש, אך הסיבה המדויקת למעצר לא נמסרה לעצורים או לפרקליטיהם. בהודעת השב"כ צוין שהחקירה מתנהלת באופן מדורג תוך שימוש באמצעים מגוונים, החשש הוא שהעצורים נחקרים באמצעים קשים.
