הירי שאירע היום (חמישי) בבנימין לא התרחש בחלל ריק, הוא הגיע יומיים בלבד לאחר שבקבוצת טלגרם של ערביי האזור נכתב כי "חובתו של כל לוחם התנגדות היא לתת עדיפות לרועי הצאן של המתיישבים כמטרה לפעולותיהם".
בכרזת ההסתה שפורסמה בקבוצת הטלגרם אל מועייר נכתב: "בשנים האחרונות התברר כי ההתיישבות הפסטורלית הפכה לכלי המסוכן ביותר בו משתמש האויב כדי לעקור את עמנו ולתפוס עוד אדמות".

לדברי המתיישבים, "רק לפני יומיים פרסמו בערוץ הטלגרם של הכפר כרזת הסתה חמורה כנגד רועי הצאן, וקראו לסמנם כמטרה מועדפת לפיגועי טרור בשל תפקידם המרכזי במערכה על השטחים הפתוחים ביו"ש".
כזכור, מפרטים ראשונים עולה כי המחבל הגיע רעול פנים, ירה 2 יריות מאקדחו לעבר הרועה שנפצע באורח קל, ונמלט. כוחות גדולים הוקפצו לזירה. הרועה פונה לבית החולים על ידי מגן דוד אדום.
