האלוף במיל' יפתח רון-טל תיאר אתמול (רביעי) בריאיון לטל מאיר את הצומת האסטרטגי הגורלי שלפניו ניצבת ישראל, כאשר האפשרויות שעומדות על הכף הן עסקה מול ארגון הטרור חמאס או כיבוש העיר עזה.
רון-טל הוסיף כי ההחלטה שתתקבל תישען על תפיסת עולמו וערכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוסיף: "כרגע מה שאני מזה זו עמימות, ולדעתי היא טובה לשלב של קבלת החלטות".
לטענתו, "האפשרות היחידה בשלב הזה לחלץ חטופים ולאחר מכן להמשיך להכרעת החמאס באמצעות כיבוש ורצועה, זו עסקה חלקית. ולהערכתי, אנחנו הולכים לכיוון הזה, אלא אם כן החמאס יתחרט".

טל מאיר הפטירה לעברו, שלפי דבריו, ישראל מוותרת על עשרה חטופים נוספים, ושאלה אותו האם גיוס המילואים בספטמבר נועד רק כדי להפעיל לחץ על חמאס ולא על מנת לכבוש את העיר עזה, כאשר הצבא צפוי לסגת שוב מאותו מקום שהוא יטהר, כפי שכבר עשה בעבר.
רון טל השיב: "הצבא לא מדשדש, הצבא מכתר. הצבא עכשיו, בעוד אנחנו מדברים, תוקף בג'באליה, כובש את זייתון. הצבא פועל לא רק באופן מודיעיני, גם באופן מבצעי התקפי, באמצעים מגוונים ושונים".
