ראשי נאט"ו קיימו היום (רביעי) שיחת וידאו שבה דנו באפשרויות למתן ערבויות ביטחון לאוקראינה, במטרה לקדם הסכם שלום עם רוסיה. יו"ר הוועדה הצבאית של הברית, האדמירל ג'וזפה קאבו דרגונה, אמר כי בישיבה השתתפו נציגים מ־32 מדינות וכי ה"אחדות בין החברות הייתה מוחשית".
במקביל, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך לנהל מגעים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. בשבוע שעבר נפגש עם פוטין באלסקה, ובתחילת השבוע אירח את זלנסקי בבית הלבן לצד מנהיגים אירופים, אך עד כה לא הושגה התקדמות ממשית. טראמפ הבהיר כי לא ישלח כוחות אמריקניים להגנת אוקראינה.

זלנסקי אמר כי אוקראינה זקוקה לערבויות צבאיות חזקות שימנעו פלישה נוספת בעתיד. לדבריו, התקיפות הרוסיות בלילה האחרון בשישה אזורים, שבהן נפצעו 15 בני אדם, מדגישות את הצורך בהמשך לחץ על מוסקבה ובהטלת סנקציות נוספות.
בבריסל, גורמים מערביים בוחנים הקמת כוח בינלאומי שיספק לאוקראינה מענה ביטחוני כחלק מהסכם עתידי. רוסיה מצידה דחתה את המהלך, ושר החוץ סרגיי לברוב הזהיר כי לא ניתן לפתור בעיות ביטחוניות ללא מעורבות מוסקבה.
