פורסם בחדשות 14: הקבינט יתכנס מחר לישיבה שבמהלכה יציג צה"ל את התוכנית לכיבוש העיר עזה. הבוקר, כפי שחשף כתבנו הלל ביטון רוזן, הוציא צה"ל 60 אלף צווים בצו 8 והודיע לעוד 20 אלף מילואמניקים כי צווי הגיוס שלהם יוארכו. הכיוון הוא להתחיל בפעולה ככל הנראה באמצע ספטמבר, ואולי אף לפני כן, אז יתייצבו כל המשרתים.
צה"ל יחזיר את אוגדה 98 לרצועה ובסך הכול יפעיל חמש אוגדות למבצע שקיבל את השם "מרכבות גדעון 2". כבר עתה פועל צה"ל בפאתי העיר עזה – בשכונת זייתון, ומאתמול בערב גם בג'אבלייה – במסגרת מבצעים מקדימים לקראת המהלך הגדול. בימים הקרובים צפוי להתחיל תהליך פינוי של יותר מ־850 אלף פלסטינים דרומה, באמצעות מסדרונות הומניטריים שיאפשרו מעבר חופשי ללא בדיקות. בצה"ל מזהירים כי הדבר עלול לאפשר למחבלי חמאס לנוע דרומה ואף להעביר עמם חטופים.

אתמול דווח על הקמת מרכזי חלוקת סיוע נוספים, והיום נמסר כי גם בתי חולים יוקמו מחדש. כבר קיימת היענות של ארגונים בינלאומיים לשתף פעולה במהלך. לפי הערכות בצה"ל, המבצע יימשך מספר חודשים לפחות – עד פברואר 2026.
במערכת הביטחון מעריכים כי אם חמאס לא יברח, ייאלצו הכוחות להתמודד עם חטיבת עזה, שבראשה עומד מפקד בכיר המוגדר על ידי חמאס בחו"ל כ"רמטכ"ל הארגון". עם זאת, יודגש בפני הקבינט כי הכוחות לא יתמרנו באזורים שבהם ידוע על פי מודיעין כי מוחזקים חטופים.
בישיבה הקרובה יידרש הקבינט להכריע בין הליכה לעסקה לבין יציאה למהלך צבאי רחב לכיבוש העיר עזה.
