accessibility-icon
share-icon
צילום: חברת באוינג

"נועד למעגל השלישי": ישראל תרכוש מטוסי תדלוק מתקדמים

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כו אב ה'תשפה (20.08.25)

1

2

like

0

dislike

מדובר בעסקת המשך לרכש שני מטוסי תדלוק מתקדמים, בנוסף לארבעה שנרכשו בעבר מדגם KC-46 • בכך צי המתדלקים המתקדמים של חיל האוויר יורחב לשישה • המטוסים החדשים יצוידו במערכות ישראליות ויותאמו לדרישות המבצעיות של חיל האוויר


לאחר האישור בוועדת השרים להצטיידות ביטחונית, משרד הביטחון יחתום בקרוב עם הממשל האמריקני על רכש מטוסי התדלוק החמישי והשישי של חיל האוויר, מתוצרת חברת בואינג.

מדובר בעסקת המשך לרכש שני מטוסי תדלוק מתקדמים, בנוסף לארבעה שנרכשו בעבר מדגם KC-46. בכך יורחב לשישה צי המתדלקים החדשים של צה"ל. המטוסים החדשים יצוידו במערכות ישראליות ויותאמו לדרישות המבצעיות של חיל האוויר.

maximize-image
צילום: חברת בואינג

היקף העסקה נאמד בכחצי מיליארד דולר והיא ממומנת מכספי הסיוע האמריקאי. לפי משרד הביטחון "מדובר באבן דרך משמעותית במהלך התעצמות רחב היקף למעגל שלישי ורביעי, שמשרד הביטחון מנהל עבור צה"ל".

"המתדלקים החמישי והשישי יחזקו את חיל האוויר – הזרוע האסטרטגית הארוכה של צה״ל – בכדי להגיע בעוצמה ובהיקפים גדולים יותר למרחבים רחוקים מאוד", מסר מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אמיר ברעם, "נמשיך לפעול יחד כדי לחזק את צה״ל במערכה הנוכחית ולקראת אתגרי עתיד".

"בואינג גאה בשותפות ארוכת השנים שלה עם ישראל, שראשיתה עוד בימי הקמת המדינה", הוסיף נשיא בואינג ישראל, אלוף (מיל) עידו נחושתן, "הרחבת העסקה בעוד שני מטוסי תדלוק תחזק את המערך האווירי של ישראל במטוסי התדלוק המתקדמים ביותר בעולם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News