לאחר פרסום הציטוטים אתמול (שלישי) מהדיון הסגור שערך בג"ץ בתנאי מחבלי הנוח'בה במערכת הפוליטית תוקפים את נשיא בית המשפט העליון יצחק עמית, על כך שהוא דואג למחבלים, בעוד החטופים נמקים בשבי החמאס.
ח"כ אביחי בוארון כתב בעמוד ה-X שלו: "יצחק עמית, השופט, נשיא בית המשפט העליון, הוא אדם מנותק, יהיר ומורם מעם, שאינו ראוי. בעוד בנינו ובנותינו נמקים למוות במנהרות ומרתפי חמאס, יצחק עמית דואג לתנאי מחבלי הנוחבה, האנסים, הרוצחים, שורפי התינוקות, כורתי השדיים המוחזקים בכלא הישראלי.
יצחק עמית, השופט, נשיא בית המשפט העליון, הוא אדם מנותק, יהיר ומורם מעם, שאינו ראוי.
בעוד בנינו ובנותינו נמקים למוות במנהרות ומרתפי חמאס, יצחק עמית דואג לתנאי מחבלי הנוחבה, האנסים, הרוצחים, שורפי התינוקות, כורתי השדיים המוחזקים בכלא הישראלי.
יותר מזה – בעוד בנותינו נרצחו ועונו… pic.twitter.com/4Edo3UfyfR
— אביחי בוארון (@AvichayBuaron) August 19, 2025
"יותר מזה – בעוד בנותינו נרצחו ועונו ונשחטו ונאנסו, בעוד תינוקותינו הומתו במיתות משונות ואי אפשר לשכוח את ילדי משפחת ביבס – ליצחק עמית חשובה התדמית של בית המשפט והתדמית האישית שלו בעולם: 'כרגע מה שיוצא בעולם שבתי הכלא בישראל זה גואנטנמו', אומר עמית, 'ואתם שמים אותנו, את בית המשפט בחזית, בפרונט', סוף ציטוט. זה מה שחשוב עכשיו השופט עמית? הנראות שלך?!"
ח"כ טלי גוטליב ציינה: "יצחק עמית חומל על מחבלי הנוח'בות יותר מחיילנו ולוחמנו בשדה הקרב, שלא נדבר על לוחמי כוח 100. ליצחק עמית יש שיטה מקורית לקיים דיונים במעמד צד אחד כי חס וחלילה הוא לא יצטרך לראות אותי שם, את המשפחות השכולות או את נציגי הנרצחים. הוא עושה את זה בשקט ובהסתר ונותן במה למחבלים, לארגוני שמאל ולעזתים שמגישים עתירות לבית משפט בישראל בעת מלחמה. פשוט להחרד ולהתחלחל".

גם ח"כ קטי שיטרית התייחסה לנושא ואמרה: "העובדה שבג"ץ דן בביקורי הצלב האדום למחבלים, בזמן שחטופינו נמקים בשבי החמאס ללא תרופות או ביקור כלשהו – היא חרפה ושפל מוסרי. בזמן מלחמת קיום, הדיון בבג"ץ שופך עוד דלק למדורת קמפיין הדה-לגיטימציה כנגד ישראל ומחליש אותנו מבית".
לא רק במערכת הפוליטית ביקרו את מערכת המשפט, התנועה למשילות ולדמוקרטיה הגיבה ואמרה: "מי שם "בפרונט" את יצחק עמית? הרי הוא יושב בבית המשפט המדינתי היחיד בעולם שמעז בכלל לדון בסוגיות המדיניות-ביטחוניות הללו. בית המשפט היחידי בעולם שמעמיד את עצמו לרשות האויב באופן שיטתי, כבר עשרות שנים.

"זהו בית המשפט היחידי בעולם שכובל את ידי הלוחמים שלו, המסתערים בגבורה אל מול פני אויב בידיים קשורות. בית המשפט היחידי בעולם שמחבלים לאומניים עם נהרות דם על הידיים, שטבחו, אנסו וביתרו ילדים, נשים, זקנים וצעירים – לא רק שלא מפחדים ממנו – אלא תולים בשופטיו את התקווה.
"הציטוטים שפורסמו מוכיחים שחור על גבי לבן את האמת הפשוטה אותה אנחנו אומרים כבר שנים: בג"ץ מתערב עמוקות בסוגיות מדיניות – ביטחוניות והפך עצמו למקבל החלטות ללא סמכות וללא אחריות לתוצאות המחרידות על ביטחונם ושלמות גופם של אזרחי ישראל ולוחמיה. על חלקו – בג"ץ חייב להיחקר".

מנכ"ל תנועת אם תרצו, מתן ג'רפי אמר: "בג"ץ כבר מזמן לא מייצג את עם ישראל. אם העתירה הזו תתקבל ושופטי בג"ץ יחליטו לאפשר לצלב האדום לבקר את הנוח'בות, אפשר לקבוע סופית שבית המשפט העליון מייצג את העזתים".
כזכור, אתמול פרסמנו כי התקיים עוד דיון בבג"ץ בעתירה הדורשת מִישראל לאפשר לצלב האדום לבקר אסירים ביטחוניים, בהם גם את מחבלי הנוחב'ה, זאת בשעה שהחטופים שלנו נמקים במנהרות, מורעבים ואינם זוכים לביקורי הצלב האדום – או לכל גוף אחר. הדיון נעשה במעמד צד אחד, בלי קהל, אך בחוץ סערו הרוחות.
