המזרחן יוני בן מנחם טען היום (רביעי) בריאיון לטל מאיר שארגון הטרור הרצחני חמאס מנסה להסית את ערביי ישראל לפעילות טרור, במקביל לניסיונותיו ללכוד את ישראל במהלך דיפלומטי שנועד לעכב את כיבוש העיר עזה.
לטענתו, קיים קשר ישיר בין הלחץ הצבאי על חמאס לבין עוצמת ההסתה המופנית כלפי אזרחי ישראל הערבים: "ככל שהמצב של החמאס יהיה גרוע וככל שישראל תתקדם לכיבוש העיר עזה, ככה הם ינסו לעורר את ערביי ישראל גם לפעולות אלימות בערים המעורבות וגם להפגנות".

בן מנחם הזהיר כי המהלך של חמאס הוא חלק מאסטרטגיה רחבה לערער את החברה הישראלית מבפנים: "מבחינתם, אחת המשימות העיקריות זה ליצור פה כאוס ביטחוני בחברה הישראלית", וציין כי חמאס פועל בכמה חזיתות במקביל: "אם באמצעות לוחמה פסיכולוגית על משפחות החטופים, עידוד ההפגנות של אזרחי ישראל היהודים – עכשיו הם רוצים לצרף למעגל גם את האזרחים הערבים".
לדבריו, ההצעה האחרונה שחמאס מנסה לקדם היא "מלכודת" שנועדה לגרור אליה את ישראל. "כל העניין הזה של חזרה להצעת וויטקוף המתוקנת זו מלכודת. הם רוצים לצבוע את זה כעסקה דו-שלבית, שה-60 יום הם רק השלב הראשון, כדי למשוך את ראש הממשלה למלכודת ולעצור את כיבוש העיר עזה".
