גורם בטחוני התייחס הבוקר (רביעי) לאישור התוכניות לכיבוש העיר עזה על ידי שר הביטחון ישראל כ"ץ והבהיר כי ישראל מגבשת מתווים להרחבת תשתיות רפואיות ברצועה יחד עם פתיחת גישה למתקנים בדרום, כאשר גם האו"ם מעורב.
לדברי הגורם הביטחוני, "כחלק מההיערכות להנעת האוכלוסייה מהעיר עזה לדרום רצועת עזה, החלו שיחות עם הארגונים הבינלאומיים כדי לרתום אותם להקים בתי חולים שדה נוספים בדרום, ויש לזה היענות חיובית.

"יש גם תוכניות להרחבת התשתיות הרפואיות הקיימות בדרום בשיתוף הארגונים ובנוסף בוחנים פתיחת דרכי גישה למתקנים רפואיים נוספים. האו"ם והארגונים החלו לגבש תוכנית להפעלה מחודשת של בית החולים האירופאי כמענה רפואי נוסף".
מוקדם יותר היום, דיווחנו כי שר הביטחון ישראל כ"ץ אישר אתמול את תוכנית התקיפה של צה"ל בעיר עזה, שהוצגה בפניו על ידי הרמטכ"ל אייל זמיר וצוות הפיקוד הבכיר של צה"ל. לדברי השר, עם השלמת המבצע עזה תשנה את פניה ולא תיראה עוד כפי שהייתה בעבר.

כתבנו הלל ביטון רוזן פרסם כי על פי התוכנית, בשלב הראשון של המבצע, אוגדות סדירות של צה"ל יפעלו בצפון ודרום רצועת עזה. כחלק מההיערכות, צפוי להתבצע פינוי אוכלוסייה בשבוע הקרוב, שיתחיל בהטלת כרוזים ולאחר מכן יכלול פתיחת נתיבים דרומה לאזרחים.
במקביל, צה"ל מתמודד עם אתגרים לוגיסטיים, כאשר מצב הרכבים הקרביים המשוריינים אינו אופטימלי. אנשי הטנא עובדים מסביב לשעון כדי להכשיר את הרכבים לקראת המתקפה הצפויה. בנוסף, ישראל מקדמת הקמת מחפ"זים נוספים ובית חולים שדה גדול במרכז ובדרום הרצועה, במטרה לצמצם את שליטת חמאס באוכלוסייה האזרחית.

כזכור, צה"ל חיסל את המחבל מוחמד סינוואר, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, במתחם הפיקוד והשליטה של ארגון הטרור הרצחני מתחת לבית החולים האירופאי בח'אן יונס. סינוואר חוסל ביחד עם מפקד חטיבת רפיח, מוחמד שבאנה בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ ב-13 במאי 2025, בעת ששהו במתחם פיקוד ושליטה תת-קרקעי בו פועלים כעת כוחות צה"ל.
