שר החוץ הסורי אסעד השיבאני נועד אתמול (שלישי) בפריז עם השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, בהשתתפות השליח האמריקני תום בראק, כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה סאנ"א.
לפי הדיווח, השיחות עסקו בצמצום ההסלמה בדרום סוריה, באי-התערבות בענייניה הפנימיים של המדינה, בגיבוש הבנות ש"יחזקו את היציבות באזור", בפיקוח על הפסקת האש במחוז א-סווידא ובחידוש יישום הסכם הפרדת הכוחות מ-1974.

עוד נמסר כי הפגישה התקיימה בתיווך אמריקני, במסגרת מאמץ דיפלומטי לחיזוק הביטחון והיציבות בסוריה ולשמירה על אחדותה.
על פי דיווח ערבי, בחודש שעבר נערכו בפריז מגעים בין בכירים מישראל ומסוריה, גם הם בתיווך אמריקני, במטרה לבלום את ההסלמה בדרום. אף שלא הושגו סיכומים סופיים, שני הצדדים הסכימו להיפגש שוב בקרוב כדי להמשיך בדיונים.
