לאחר ישיבת הממשלה הסוערת, שר הביטחון, ישראל כ"ץ, בירך הערב (שלישי) את החלטת הממשלה לאשר את הגדלת תקציב הביטחון, והביע את הערכתו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ על שיתוף הפעולה בקידום המהלך. מוקדם יותר אושרה בממשלה הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025, המכונה גם "קופסה ביטחונית". כעת צפויה הממשלה לפעול להשלמת החקיקה בכנסת.
לדברי כ"ץ, ההחלטה התקבלה על רקע האתגרים הביטחוניים החריגים מולם ניצבת ישראל, ובראשם האיום האיראני והמערכה מול חמאס ברצועת עזה. "הגדלת התקציב תאפשר לצה"ל ולזרועות הביטחון להתמודד בעוצמה עם כלל האיומים, ולהגשים את מטרות המלחמה – השבת החטופים, החיים והחללים, והכנעת מרצחי החמאס בעזה", אמר.

שר הביטחון הדגיש כי מדינת ישראל מחויבת להעניק ללוחמים ולמערכות הביטחון את כל המשאבים הדרושים כדי להבטיח את ביטחונה הלאומי. "החלטה זו מבטאת אחריות לאומית וביצור עתידה של ישראל", סיכם כ"ץ.
כזכור, התקציב הנוסף נדרש בשל הגידול בהוצאות מערכת הביטחון, בין היתר למערכה מול איראן והלחימה בעזה. ההצעה תגדיל את הוצאות הממשלה בכ-30.8 מיליארד ש"ח, תכלול הגדלה של תקרת הגירעון ומגבלת ההוצאה לכ-650.3 מיליארד ש"ח, ותעדף הוצאות נוכח מבצע "עם כלביא" והלחימה ברצועת עזה.
