ברקע הדיווחים על פגישה מתוכננת של השר רון דרמר עם שר החוץ הסורי אסעד חסן א-שיבאני, ראש העדה הדרוזית בישראל השייח’ מוואפק טריף נפגש בתחילת השבוע עם השר דרמר – זאת במסגרת ההיערכות למפגש האפשרי, וכחלק מתפקידו בתור הממונה על הקשר מול ארה״ב.
הפגישה התקיימה במטרה להבטיח את שמירת האינטרסים של הדרוזים בסוריה ולפעול למען ביטחונם, תוך קיום ערבויות בין לאומיות. בפגישה נכחו נציגים נוספים מהנהגת העדה בישראל, ביניהם השר לשעבר סאלח טריף, יו״ר פורום הרשויות הדרוזיות יאסר גדבאן וח״כ עפיף עבד מהליכוד.

במהלך הדיון העלו ראשי העדה הדרוזית מספר דרישות עיקריות:
• פתיחת מסדרון הומניטרי בסיוע ובחסות אמריקאית, בכפוף לאישור הצד הסורי.
• הסרת המצור המוטל על הדרוזים בסוריה כצעד ראשון המעיד על כוונות טובות מצד דמשק.
• הדגשת מחויבותה של ישראל כלפי הדרוזים בפני הממשל האמריקאי והקהילה הבינלאומית.
לאחר הפגישה מסר השייח’ מוואפק טריף: "ישראל חייבת לזכור: הדרוזים נתנו למדינה הזו נאמנות בלתי מעורערת, בנינו נפלו בכל המלחמות למען ישראל – עכשיו הגיעה השעה שישראל תעמוד לצד אחינו".
"התרעתי בפני השר דרמר: אל תיתן לממשל החדש בדמשק להטעות אתכם", הוסיף טריף, "חובתך המוסרית והמדינית ברורה – לדרוש שבירת המצור על סווידא מיד ולא להסתפק בהבטחות ריקות מדמשק. הדרוזים בסוריה הם לא קלף מיקוח – הם אחים שלנו! עליך להיות הקול שלהם בפגישה הזו. זוהי שעת האמת שלך ושל הממשלה".
