"הפרסום על אמירות שופטי בג"ץ בעתירות למען תנאי רוצחי הנוח'בה בכלא מטריד מאוד. אלו אמירות שמסכנות את ביטחון המדינה ופוגעות בהרתעה, תוך מתקפה חסרת בסיס נגד שב"ס, ששינה בהנחייתי מקצה לקצה תנאי המחבלים. הודעת רשות השופטת לא מכחישה את דברי השופט עמית שפורסמו, לפיהם הוא הזדעזע משינוי תנאי המחבלים בהם מרצחי הנוח'בות למינימום שבמינימום", אמר בן גביר.

לדברי השר, "אמירות של שופטים כי יש לאפשר ביקורי צלב אדום אצל הנוח'בות, שעה שחטופינו נמקים במנהרות ומורעבים בידי חמאס, ולא זוכים לאף ביקור של הצלב האדום, הם אמירות חמורות מאוד שמובילות להחלשת ישראל. אני מודיע באופן חד משמעי: כל עוד החטופים שלנו לא יקבלו ביקורים של נציגי הצלב באדום, הנוח'בות ויתר המרצחים השפלים לא יקבלו שום ביקור של אף גורם זר".

שופטי בג"ץ בביקורת חסרת תקדים נגד מדיניות בן גביר בבתי הכלא
ברשות השופטת התייחסו לפרסום וטענו: "הדברים שיוחסו לשופטת ברק-ארז סולפו ואת כלל הדברים שיוחסו להרכב השופטים יש לבחון בהקשר הכולל של הדברים שנאמרו בדיון שארך למעלה משעה במעמד צד אחד, דיון בנוגע לכלל אוכלוסיית האסירים הביטחוניים (לאו דווקא רוצחי ואנסי הנוח'בה כפי שפורסם). יש לראות בחומרה רבה את הדלפת הדברים מדיון שהתקיים עם גורמי הביטחון ונציגי המדינה בלבד, מטעמים של בטחון המדינה".

הפרסום היום בחדשות 14, היה לגבי הציטוטים של שופטי העליון על תנאי המחבלים בבתי הכלא. במהלך הדיון, שופט העליון עמית תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "כרגע מה שיוצא בעולם שבתי הכלא בישראל זה גואנטנמו. זה מה שמפורסם בעולם – שיש הרעבה, שעשרות אסירים מתים, ממש גואנטנמו הישראלי. אתם שמים אותנו, את בית המשפט בחזית, בפרונט".
השופטת דפנה ברק ארז הוסיפה כי "משפחות של מחבלים, גם בעזה, לא יודעים על קיומם בכלא, הם "אסירי איקס". אומנם הם עשו מעשים נפשעים אבל לא לדעת שהם בישראל? גם בתקופות הכי קשות לא היה מצב כזה".

