accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

אחרי עשרות שנים: שגרירות ישראל בזמביה נפתחת מחדש

דביר כהן

דביר כהן

כה אב ה'תשפה (19.08.25)

7

0

like

0

dislike

ישראל חוזרת לאפריקה: שר החוץ גדעון סער יוצא לפתוח את שגרירות ישראל בזמביה במהלך ביקור מדיני ביבשת השחורה • במהלך ביקורו, צפוי השר להיפגש עם מקביליו באתיופיה ובזמביה כמו גם עם מדינאים בכירים נוספים


שר החוץ גדעון סער ייצא היום (שלישי) לביקור מדיני באפריקה ובמהלכו יפתח שגרירות ישראלית בלוסאקה, בירת זמביה. במהלך ביקורו בזמביה ייפגש השר סער עם נשיא המדינה האפריקאית האקאינדה היצ'ילמה, שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של זמביה מולמבו היימבה ונשיאת הפרלמנט נלי מוטי.

טקס פתיחת שגרירות ישראל בזמביה צפוי להתקיים מחר. כמו כן, במהלך הביקור תוצג שורה של מהלכים לחיזוק היחסים הבילטרליים בין המדינות. בדרכו לזמביה ייפגש שר החוץ באדיס אבבה עם שר החוץ של אתיופיה ד״ר גדעון טימותאוס – זאת תהיה פגישתם הרביעית מאז כניסתו של השר סער לתפקידו.

maximize-image
שר החוץ, גדעון סער | צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

כזכור, לישראל הייתה שגרירות בזמביה בשנות ה-60 וה-70, שנסגרה במסגרת המגמה של צמצום מספר הנציגויות של ישראל באפריקה. מנגד, לזמביה קיימת שגרירות בישראל מאז שנת 2015.

פתיחת השגרירות מחדש אחרי עשרות שנים היא צעד חשוב בהעמקת היחסים הבילטרליים עם זמביה וגם חלק ממהלך רחב להידוק והעמקת היחסים עם מדינות יבשת אפריקה – אחד מהיעדים האסטרטגיים שקבע סער למשרד החוץ לשנת 2025.

עקבו אחרינו גם ב-Google News