שר המורשת עמיחי אליהו התראיין היום (שני) בתוכנית הפטריוטים והתייחס ליוזמה החדשה לאתר את ספינת אלטלנה ולהפוך אותה לסמל לאומי. השר אליהו טען כי במשך שנים ניסו "להעלים" את המורשת של הרוויזיוניסטים ושל אנשים שחשבו אחרת, וכי הגיע הזמן להעלות את המורשת הזו על נס.
לדבריו, "במשך שנים הטביעו את המורשת של הרוויזיוניסטים, את המורשת של ציבור גדול שהיה פה במדינה, העצימו מורשת חשובה אחרת – אבל הסתירו לגמרי. לא רצו לספר, לא רצו להכיר בהם, תשאלו היום אנשים מה הם יודעים על אלטלנה".

השר אליהו הזכיר דוגמאות נוספות: "בקרב סן סימון השתתפו גם אנשי אצ"ל וגם אנשי פלמ"ח, אבל באנדרטה שהוקמה שם שכחו לציין את לוחמי האצ"ל. זה חלק מהניסיון למחוק היסטוריה של ציבור שלם". לדבריו, גם בישיבת הממשלה האחרונה, ראש הממשלה ושרים נוספים העלו סיפורים על מקרים דומים.
שר המורשת התייחס גם ל"תותח הקדוש" ששימש בירי על אלטלנה: "זה הפצע הכואב שעדיין לא התרפא בחברה הישראלית. יש מי שלקח את התותח וקרא לו 'תותח קדוש' כי הרג 16 לוחמי אצ"ל. בן גוריון בעצמו אמר שהתותח יוצב בבית המקדש – בעיניי זו פגיעה עמוקה בזיכרון ההיסטורי".

השר אליהו טען כי במשך שנים נעשו ניסיונות להסתיר את מיקום הספינה: "בשלב הראשון גררו את אלטלנה לאזור מסוים ורצו להסתיר אותה. בן גוריון לא רצה שיוציאו אותה ולכן העלימו את הקואורדינטות ושינו במסמכים. היום, בזכות מיפוי החוף ומסמכים של הגוררת, אנחנו יודעים פחות או יותר איפה היא נמצאת".
בסיום דבריו, ציין אליהו את דמותו של מנחם בגין, שעמד בגופו ומנע מאנשיו להשיב אש: "זה אירוע מכונן של גבורה, עוצמה ואחריות לאומית. אני לא רואה היום את אותה אחריות אצל אלה שעושים רילוקיישן, אצל מי שמדברים על סרבנות או חוסמים כבישים מול האחים שלהם. זה פצע פתוח, והגיע הזמן לרפא אותו".
