accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

דיווח: ממשל טראמפ בוחן רכישה חלקית של ענקית השבבים אינטל

אליהו עמר

אליהו עמר

כד אב ה'תשפה (18.08.25)

1

0

like

2

dislike

ממשל טראמפ שוקל מהלך שטרם נראה כמותו - כניסה כבעל מניות מרכזי באינטל, ענקית השבבים האמריקאית • המהלך, שמבוסס על המרת תקציב "חוק השבבים והמדע" למניות, עשוי להפוך את ארה"ב לשחקן הגדול ביותר בחברה • בשווקים מגיבים בחשש, בעוד השאלות סביב תנאי העסקה עדיין פתוחות


ממשל טראמפ בוחן מהלך חסר תקדים: רכישת נתח של כ-10% מענקית השבבים האמריקאית אינטל. לפי הדיווח בבלומברג, התקציב לרכישה יושג מכספי "חוק השבבים והמדע", שחלקו (10.9 מיליארד דולר) יוקצב לרכישת המניות בחברה. אם התוכנית תצא לפועל, ארה"ב תהפוך לבעלת המניות הגדולה ביותר באינטל ותשיג שליטה ישירה באחת מחברות הטכנולוגיה הקריטיות ביותר לכלכלה ולביטחון הלאומי.

עצם הדיווח גרם לסערה בשוק ההון: מניות אינטל איבדו עד 5.5% מערכן מיד לאחר החשיפה, לאחר שרק בשבוע שעבר זינקו ב-23%. בבית הלבן סירבו להגיב לפרטים והדגישו כי "שום עסקה אינה סופית עד שתוכרז רשמית". גם באינטל סירבו להגיב לדיווח, אך גורמים ממשלתיים רמזו כי מהלך דומה ייתכן גם מול חברות נוספות שנהנות מהמענקים.

maximize-image
ענקית השבבים אינטל | צילום: שאטרסטוק
משלוחי שבבים תחת מעקב: המבצע החשאי של ארה״ב נגד סין

משלוחי שבבים תחת מעקב: המבצע החשאי של ארה״ב נגד סין

0
14.08.25|אדם מיכלשווילי

המהלך מצטרף למדיניות האגרסיבית של ממשל טראמפ בתחום ההשקעות האסטרטגיות. כך למשל, רק לאחרונה רכש הפנטגון מניות בכורה בשווי 400 מיליון דולר בחברת MP Materials, יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות – צעד שהפך את הפנטגון לבעל המניות הגדול ביותר בחברה. במקרה של אינטל, לא ברור אם ההמרה תכלול גם את 2.2 מיליארד הדולר שכבר קיבלה החברה, ומה יהיו תנאי ההשקעה ולוחות הזמנים שייקבעו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News