accessibility-icon
share-icon
פעילות כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

מסתמן: ההתקפה על העיר עזה - בעוד מספר שבועות

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כד אב ה'תשפה (18.08.25)

23

12

like

7

dislike

למרות הלחץ המדיני, כוחותינו יפעילו את מבצע כיבוש עזה רק בעוד מספר שבועות, עם פעולות ראשוניות בצפון ובדרום הרצועה • פינוי אוכלוסייה ייתכן בשבוע הבא, הרק"מ עובר הכשרה, ויוקמו מחפ"זים ובית חולים שדה למזעור שליטת חמאס האזרחית


ברקע הדיווחים על עסקה חלקית מסתמנת, ועל אף הלחץ מהדרג המדיני להקדמת הפעולה בעיר עזה, הערכות כוחותינו היא לבצע את התקיפה רק בעוד מספר שבועות.

על פי התוכנית, האוגדות הסדירות צפויות לפעול בצפון הרצועה ובדרומה – לפחות בשלב הראשון של כיבוש העיר. פינוי אוכלוסייה ייתכן בשבוע הבא, ויעשה שימוש בהטלת כרוזים, ולאחריהם נקזים דרומה.

בתוך כך, מצב הרכבים הקרביים המשוריינים בצה"ל לא טוב, ואנשי הטנא עובדים סביב השעון להכשיר אותם לפני תקיפה צפויה.

בנוסף ישראל מקדמת הקמה של עוד מחפ"זים כמו גם בית חולים שדה גדול במרכז ובדרום הרצועה – על מנת לשלול מהחמאס עד כמה שניתן את השליטה האזרחית.

היערכות כוחותינו מגיעה ברקע הדיווחים על התקדמות לעסקה חלקית. כזכור, מוקדם יותר היום הודיע חמאס כי הוא מקבל את מתווה ההסכם, וזאת לאחר לחץ כבד מצד המתווכות, בראשן מצרים וקטאר. לפני זמן קצר ישראל קיבלה את פרטי ההסכם מהמתווכות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News