התוכנית להקמת רכבת שתחבר את ק״ש למרכז נחשפה היום (שני), ולפיה תיבנה מסילת רכבת עם שלוש תחנות מקריית שמונה לכרמיאל – ומשם למרכז הארץ. שלוש התחנות שיוקמו הן: קריית שמונה, צח״ר (צפת, חצור הגלילית וראש פינה) ומרום הגליל. אורך המסילה יעמוד על כ-54 ק״מ, עם מנהרות שיחצו הרים.
במסיבת העיתונאים של שרת התחבורה מירי רגב ובכירי רכבת ישראל ונתיבי ישראל, ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל, העריך במענה לשאלת חדשות 14: "בין 6 ל-8 שנים – הרכבת לקריית שמונה תיסע".


במענה לשאלתנו לגבי הביקושים והביקורת שהקו לא כלכלי, השיבה השרה רגב: "גם על רכבת בית שאן אמרו שאין ביקושים. הרכבת מבית שאן תגיע לאמירויות ומשם להודו – להעביר סחורות".
בנוסף, התייחסה שרת התחבורה לגבי שדה תעופה שיוקם: "יהיה בצפון, צריכים שני שדות תעופה – אחד בצפון ואחד בדרום. מתקדמים עם תכנון רמת דוד וגם של נבטים או צקלג, אבל הראשון נכון להתחיל עם צקלג בעקבות העתקת צה״ל לדרום".

כזכור, הרכבת שאמורה לחבר בין תל אביב לקריית שמונה נחשבת לאחת ההבטחות התחבורתיות הגדולות ביותר של ישראל. כבר מאמצע שנות ה-2000 דובר על כך במסדרונות משרד התחבורה, והרעיון הזה הפך לחזון שנדחה שוב ושוב. אלא שהפעם התכנסו ראשי רשויות, משרדי תכנון, משרד התחבורה ועיתונאים לחשוף את התוכנית, שיושקעו בה לא פחות מ-15 מיליארד שקלים.
למרות שתוכניות שונות נרקמו כבר לפני כ-20 שנה, הפרויקט עוד לא יצא לפועל. הסיבות מגוונות: תקציב, תיעדוף של פרויקטים אחרים, וגם אתגרים טכניים ותכנוניים. אבל השאיפה לחבר את הצפון הרחוק לרשת הרכבות הארצית עדיין קיימת. מי יודע, אולי הפעם באמת – יום אחד נוכל סוף סוף לעלות על רכבת שתיקח אותנו מתל אביב ישר עד לקריית שמונה.
