האלוף במילואים יפתח רון-טל, לשעבר מפקד זרוע היבשה נשאל הבוקר (שני) בריאיון בתוכנית "ישראל הבוקר" על הדילמה בה נתונה ישראל בין הרצון לעסקה חלקית או כוללת להשבת החטופים, לבין הרצון להכריע את חמאס. האלוף במילואים הדגיש כי בשלב זה התנאים שמציבה חמאס לעסקה כוללת הם תנאים בלתי אפשריים – והם מהווים עסקת כניעה לישראל.
תחילה נשאל רון-טל מדוע עדיין לא יצאה הודעת פינוי לתושבי העיר עזה בעקבות החלטת הקבינט והשיב כי לדעתו "ברור שעדיף להתחיל את המהלך של הוצאת האוכלוסייה מעזה כמה שיותר מהר. קשה מאוד יהיה לתמרן בתור העיר עזה, כאשר יש בפנים, בשטח הקטן והמצומצם והצפוף הזה, כמעט מיליון, מיליון תושבים".

למרות ההודעות האחרונות של לשכת רה"מ לפיהן הכיוון החדש הוא בעיקרו עסקה אחת כוללת, האלוף במילואים תומך בעסקה חלקית "שתחזיר הביתה באופן מיידי סדר גודל של כעשרה חטופים חיים", והוסיף כי היא "שווה את עצירת המהלך לתקופה מסוימת, ולאחר מכן את השלמתו".
מפקד זרוע היבשה לשעבר הסביר כי הוא "לא רואה חלופה אחרת להחזרת החטופים, התמרון יביא לנו את החטופים, אבל יעבור זמן, והזמן הזה פוגע בחייהם, וחלק מהחטופים ישלמו בחייהם. לכן, מהלך כזה הוא לגיטימי בעיניי, ואני חושב שההתלבטות של ראש הממשלה היא מוצדקת".
רון-טל הדגיש כי הוא "לא רואה מצב של עסקה אחת גדולה, מסיבה מאוד פשוטה. זו עסקת כניעה. אין סרט שבעולם שאנחנו יכולים להסכים לתנאים של החמאס לעסקה אחת גדולה. האם נכון לקיים את הדיונים האלה? התשובה שלי היא כן. זה לא צריך לסתור בין הדברים (מו"מ וכיבוש העיר עזה). מי שמנסה לסתור בין הדברים, אני חושב שחוטא לאמת גם מהבחינה המבצעית וגם מהבחינה האסטרטגית, וגם, אפשר להגיד, מהבחינה הלאומית".
