ח"כ שמחה רוטמן הגיב היום (שני) להחלטת אוסטרליה לבטל את הוויזה שלו טרם המראתו למדינה, בתמונה של קנגרו, ובצירוף מילה אחת שאומרת הכל: "שיקפצו", כמובן שבהמשך הגיעה גם התגובה הרשמית לצעד האנטישמי.
בתגובה הרשמית, הוסיף רוטמן: "הוזמנתי על ידי הקהילה באוסטרליה עקב מתקפות אנטישמיות על בתי כנסת ותחושה קשה בקרב הקהילה של התנכרות ועוינות. החלטתה של ממשלת אוסטרליה לשלול ממני את האפשרות להגיע ולדבר עם בני עמי, בשל הבעת עמדות פשוטות וברורות, היא אנטישמיות ברורה ובוטה הנותנת רוח גבית לטרור".

לדבריו, "ההחלטה האנטישמית הזו אינה מכוונת נגדי. היא מכוונת נגד הקהילה היהודית באוסטרליה, נגד מדינת ישראל ונגד עם ישראל. מדינת ישראל למדה ב 7 באוקטובר את המחיר הקשה של הכניעה של הטרור – ממשלת אוסטרליה עדיין לא למדה את הלקח הזה והמחירים שישולמו על כך יהיו כבדים. מדינת ישראל חייבת ללמד את העולם כולו כיצד לא נכנעים לטרור".
בתוך כך, הוויזה של ח"כ שמחה רוטמן אושרה לפני כשבועיים אך בוטלה בעיתוי מעורר תהיות, וכעת נאסר עליו להיכנס למדינה במשך שלוש השנים הקרובות. כזכור, בין הסיבות שציין שר הפנים האוסטרלי טוני בורק בהחלטתו היו ציטוטים של רוטמן: "צריך להשמיד את החמאס", קריאתו להחיל ריבונות ביהודה ושומרון ו"מדינה פלשתינית היא הצעד הראשון להשמדת ישראל".
