דיצה אור, אמו של אבינתן אור החטוף בעזה, טענה אמש (ראשון) בריאיון למגי טביבי כי בעוד הציבור הרחב מביע הזדהות וכאב אמיתי, מובילי ההפגנות פועלים ממניעים פוליטיים וכלל אינם מתעניינים בגורל החטופים.
אם החטוף הבהירה כי לדעתה הדרך היחידה לשחרור החטופים היא חיסול צבאי של ארגון הטרור הרצחני חמאס, אותו כינתה "כנופיית רצח" שאינה פרטנר לשום הסכם.

כאשר נשאלה מה היא מבינה שמשפחות אחרות אולי עדיין לא, הסבירה אור את הדואליות שהיא רואה בתמונות מההפגנות: "תראי, אני רואה את התמונות ואני רואה בהן שני דברים. אני רואה בהן ציבור מאוד אוהב, מאוד מזדהה, מאוד כואב".
מנגד, הפנתה אור אצבע מאשימה כלפי מארגני המחאה: "הכאב הזה לא מעניין אותם. להם יש מטרה אחת, להחליש את הממשלה, להחליש את הנבחרים של העם. והם מנצלים את האהבה והאהדה באפיקים שהם רק מחלישים את כולנו".

לדבריה, המאבק אינו על עסקה, אלא על עצם הקיום של המדינה: "המטרה שלהם זה להכחיד אותנו, והמטרה שלנו זה להמשיך לחיות, אבל לא רק לחיות אלא לשגשג ולהאיר את כל העולם לקראת הטוב שלו".
