המשטרה הגישה היום (ראשון) ערר לבית המשפט המחוזי בלוד נגד החלטתו של שופט השלום מנחם מזרחי, שביטל את כל ההגבלות שהוטלו על יועצו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, ואפשר לו לשוב ולעבוד עם ראש הממשלה.
המשטרה טענה כי קיימות ראיות המעלות אפשרות שאוריך פעל לקידום האינטרסים של קטאר, בניגוד לאינטרסים של לשכת ראש הממשלה, במצב שעשוי היה לסכן את ביטחונה של ישראל, וקיבל על כך כספים כעובד ציבור.

השופט מזרחי ביטל את כל ההגבלות על אוריך
עוד טענה המשטרה כי בית המשפט שגה באופן יסודי בבחינת הראיות וקבע שהעבירות לא התגבשו, הן מבחינת הראיות הקיימות והן מבחינת השלב שבו נמצאת החקירה. לדברי המשטרה, בית המשפט הסתמך על הצהרה של ראש הממשלה מבלי שהוצגו בפניו פרטי המעשים שיוחסו לאוריך.
מנגד, עורכי דינו של אוריך, עמית חדד ונועה מילשטיין, טענו: "כל מי שקורא את הערר שהגישה המשטרה מבין שהוא הוגש לצרכי תקשורת. יונתן אוריך מעולם לא פגע בביטחון המדינה, מדובר בטענה מגוחכת ומופרכת. ההפך הוא הנכון". הם הדגישו גם כי אוריך הוא היחיד בתיק שנמנע ממנו ליצור קשר עם ראש הממשלה וסביבתו.

אוריך עצמו מסר: "בעזרת השם אני אחזור לעבוד למען ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמשיך לתרום למען מדינת ישראל, כפי שעשיתי תמיד".
כזכור, השופט מזרחי תקף את התנהלות המשטרה בדיון שבסופו בוטלו ההגבלות על אוריך: "בטרם מסירת ההחלטה, ביקשתי כי היחידה החוקרת תמסור לעיוני את כלל חומר החקירה ולמרבה הצער נתקלתי בסירוב. מעולם לא נתקלתי בתשובה שכזו מאת יחידה חוקרת וניתן להסתפק בכך כדי לדחות את הבקשה, משום שמי שרוצה שבית המשפט יקבל את בקשתו, יתכבד וימסור את כלל הראיות שלדעתו תומכות בבקשה".
