בניגוד להצהרותיו הנחרצות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהימים האחרונים, לפיהן עסקה חלקית ירדה מהפרק וישראל מציעה אך ורק עסקה מלאה, נראה כי "מתווה וויטקוף", המדבר על שחרור מדורג של החטופים, שב ועומד במרכז המגעים.
כזכור, המתווה המדובר מציע שחרור של מחצית מהחטופים – 10 חטופים חיים ו-18 חטופים חללים – בתמורה ל-60 ימי הפסקת אש. במהלך תקופה זו, יתקיים משא ומתן על שחרור יתר החטופים ועל סוגיית סיום המלחמה, מבלי שישראל מתחייבת מראש לסיים את הלחימה.

גורם ישראלי בכיר מבהיר הערב לחדשות 14 את עמדתו ומציג פרשנות למתווה, השוללת את הגדרתו כ"עסקה חלקית". לדבריו, "מתווה וויטקוף אינו עסקה חלקית ומעולם לא היה. מדובר בעסקה מלאה בשלבים".
הגורם הסביר את ההיגיון מאחורי המהלך: "הרעיון הוא לצמצם את סבלם של מחצית מהחטופים בשלב הראשון מבלי לוותר על המחצית השנייה, תוך שמתקיים מו״מ במסגרת הפסקת אש ממושכת".
לדבריו, "חמאס היה בהלם מכך שמצרים דורשת ממנו להתפרק מנשקו, וגם מדינות ערב האחרות, כולל קטאר, מתחילות לשדר לו שהוא עובר כל גבול. סבלנותן פוקעת".
נראה כי לראשונה מאז תחילת המלחמה, חמאס מרגיש מאוים באופן ממשי. הלחץ המשולב – האיום הצבאי הישראלי שאינו "בלוף", והלחץ הדיפלומטי הכבד מצד בעלות בריתו המסורתיות – גורם לארגון הטרור לאותת על התגמשות אפשרית. עם זאת, התגמשות זו אינה בכיוון של כניעה, אלא בכיוון של חזרה למתווה וויטקוף.
השאלה האם מדובר בעסקה חלקית או בעסקה מלאה נותרת פתוחה לפרשנות, אך דבר אחד ברור: הלחצים המופעלים על חמאס מכל החזיתות מתחילים לתת את אותותיהם, ועשויים להוביל לפריצת דרך במגעים לשחרור החטופים.
