החטופים נלקחו בשבי פעמיים: הפגנת השמאל שהתקיימה היום (ראשון) בכל רחבי הארץ תחת הכותרת "למען החטופים" התבררה מהר מאוד כאירוע פוליטי, שנשלט ומובל על ידי ארגונים שכל קשר בינם לבין החטופים – ככל הנראה מקרי ביותר.
בכיכר החטופים, ישבה אישה שהתראיינה לתקשורת הזרה עם תמונה של אבינתן אור. מתחת לתמונת החטוף, נכתב: "די להרג, די להרעבה". מבדיקה שערכנו מול משפחת החטוף מתברר כי התמונה והכיתוב לא על דעתם, והם אינם מכירים את האישה שהשתמשה בתמונת החטוף.

ביקורת קשה נשמעה היום כלפי משטרת ישראל. בין היתר נטען כי המשטרה לא נערכה כראוי ואיפשרה לחסום צירים מרכזיים. אלא שקצינים בכירים במשטרה סיפרו היום ל-C14 כי "כשמדובר בהפגנות המונהגות על ידי השמאל, השוטרים בשטח נזהרים יותר".
"כולנו ראינו מה קרה לעמית פולק ולאבישי מועלם שהתעקשו לפעול על פי חוק. בהפגנות חרדים השוטרים לא מהססים ומשתמשים בכח לפנות את הכבישים. בהפגנות מסוג זה, הסבלנות רבה יותר. השוטרים יודעים שכל פעולה שלהם מצולמת ושמחר בבוקר הם יכולים למצוא את עצמם במח"ש וכך הם פועלים".

במספר מוקדים ברחבי הארץ עמדו מפגינים שקראו לעצור את המלחמה עם הכותרת "מסתכלים לכיבוש בעיניים", "אתה הראש אתה אשם" וכו'. הגדילו לעשות בכיכר החטופים ואף הזכירו את ביקורו של השר איתמר בן גביר בתאו של המחבל מרוואן ברגותי – בטענה כי הוא מחבל בכל עסקה אפשרית.
אבל מה לא מספרים לכם? שבעצם חמאס ורק חמאס הוא שמונע עסקת שחרור חטופים – והיום הוא מתמוגג מאושר כשהוא צופה בחדשות ורואה שוב את העם מפולג. הפגנה למען החטופים? אולי בחלקה. הפגנה פוליטית? חד משמעית כן.
