accessibility-icon
share-icon
בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בן גביר: אלו האנשים שעומדים מאחורי ניסיון "השבתת המדינה"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כג אב ה'תשפה (17.08.25)

105

35

like

6

dislike

השר לביטחון לאומי בן גביר תקף את מארגני המחאה להשבת החטופים וטען כי הם מחלישים את ישראל ומחזקים את חמאס • בינתיים המשטרה, שדיווחה על היערכות מראש להפגנות, לא הצליחה למנוע בפועל את ההפרות, שכללו הצתת אש וחסימת כביש 1 לשני הכיוונים


השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאחראי בין היתר על המשטרה שנמצאת היום בסוג של אובדן שליטה בכבישים ולא מצליחה למנוע חסימות והפרות סדר בזמן, עלה להתקפה נגד מארגני ה"שביתה", עד כמה שאפשר לכנותה במילה זו.

"השביתה היום, מבית היוצר של קפלן, היא המשך לשביתות ולעידוד הסרבנות לפני ה-7 באוקטובר" תקף בן גביר. לדבריו, האנשים שעומדים מאחורי ההפגנות הללו, כביכול בשם הקריאה להחשבת החטופים, "אלו אותם אנשים שהחלישו אז את ישראל, ומנסים לעשות זאת שוב היום".

maximize-image
צילום: יעל גדות

עוד הוסיף כי "השביתה הזו מחזקת את החמאס ומרחיקה את החזרת החטופים. כמובן הם יאשימו אח"כ את ממשלת ישראל". בן גביר האשים את המארגנים: "ככה נראה סיבוב פוליטי ציני על גב החטופים".

מפגינים חוסמים צמתים וכבישים בקלות – ללא פעולות אכיפה

בעקבות המחאה בקריאה להשבת חטופים המתקיימת הבוקר (ראשון), והדיווחים על היעדרות משטרת ישראל מהמוקדים, כתבתנו לענייני משטרה מילן עמר מדווחת כי כבר בשעה 6:00 הוציאו במשטרה הודעה שהם ערוכים עם אלפי שוטרים בפריסה רחבה.

בפועל, קומץ שנמצא בכל צומת/כביש, הצליח לחסום בקלות. כרגע המשטרה לא פועלת כדי לפנות. החסימה החמורה ביותר – כביש 1, שם גם הציתו אש על הכביש. הכביש חסום לשני הכיוונים. לפי עמר, או שבמשטרה לא העריכו את האירוע נכון או שפשוט הם רוצים לתת למפגינים את האפשרות ל"מחאה אפקטיבית" כפי שאמרה היועמ"שית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News