במהלך ההפגנות הבוקר (ראשון) ששיבשו את התנועה במוקדים רבים, הועמד מיצג מקומם ומזעזע, המדמה סירה או מנהרה, בו נראים אנשים המייצגים את החטופים כשהם כפותי עיניים, ומעליהם מתנוסס דגם של מטוס צה"ל ושילוט "S.O.S".
המסר מאחורי היצירה המטרידה הוא ברור: המפגינים מנסים להעביר את הרעיון שחיל האוויר – הוא זה שהורג את החטופים בפעולותיו, ולכן יש להפסיק את המלחמה – טענה שמתיישרת עם קו התעמולה של ארגון הטרור הרצחני חמאס.
במקביל למיצג הפרובוקטיבי, המחאות גרמו לכאוס תחבורתי נרחב. כתבתנו לענייני משטרה, מילן עמר, מדווחת כי למרות הודעת המשטרה מהשעה 6:00 בבוקר על היערכות של אלפי שוטרים, בפועל קומץ מפגינים בכל צומת הצליח לחסום צירי תנועה מרכזיים בקלות יחסית, כאשר המשטרה נמנעת מפינוי בשעות הראשונות. החסימה החמורה ביותר נרשמה בכביש 1, שם אף הוצתה אש על הכביש והוא נחסם לשני הכיוונים.

השאלה העולה, לפי עמר, היא האם המשטרה לא העריכה נכונה את עוצמת האירועים, או שמא היא מאפשרת במכוון קיום "מחאה אפקטיבית", כדברי היועמ"שית.

"העצרת מתפרשת בעיני חמאס כניצחון": כך המחאה מסוקרת בעזה
נכון לשעה 09:00, דיווחו בנתיבי ישראל על עומסי תנועה כבדים וחסימות בצירים מרכזיים בכל רחבי הארץ, ביניהם כביש 1, כביש 2, כביש 4, כביש 40, כביש 65 וכבישים נוספים בצפון, במרכז ובדרום, כתוצאה ישירה מההפגנות.
