שביתה שנויה במחלוקת. הבוקר (ראשון) יצאה לדרך שביתה, לכאורה בהובלת משפחות שכול ומשפחות חטופים, בקריאה להשבת הביתה.
האב השכול איציק בונצל התייחס לכך בתוכנית "ישראל הבוקר" בהגשת טל מאיר, ואמר כי מדובר "ביום עצוב, שבו ישראלים רבים לא חושבים. אם זה היה כל כך ודאי ששביתה מחזירה את החטופים, אז למה לא עשינו את זה כבר ב-8 באוקטובר?".

עוד נאמר בתוכנית כי ברשתות נטען ש"ההשבתה הזאת מזיקה לחטופים". נאמר כי "רואים את זה הרבה יותר, פתאום מותר להגיד את זה. יש איזושהי תגובה נגד כל המהלכים האלה".
עמית אסא, לשעבר בכיר בשב"כ, אמר כי הוא "קצת פחות מוטרד" מההשבתה. "שלא כצעקתה, זה לא יהיה משהו משמעותי. אם חמאס היה בתוך התהליך של המו"מ ברור לכולם שההשבתה הזאת הייתה מחזקת אותו מורלית, אבל הוא בכל מקרה לא בתוך המו"מ". לדבריו, אחת המטרות של חמאס היא לערער את השיח הציבורי – דבר שאכן מצליח לו.
