רכבת ישראל הודיעה כי היום (ראשון) יחולו שיבושים משמעותיים בתנועת הרכבות, בעקבות נזק שנגרם לתשתיות החשמל באזור גנות ובאזור ויתקין. צוותים מתוגברים של הרכבת פועלים מסביב לשעון לתיקון התקלה, ובחברה מציינים כי תחקיר האירוע ומסקנותיו יפורסמו לאחר סיום ההליך.
על פי ההודעה, חלק מהקווים יפעלו כסדרם, בהם קו באר שבע-נהריה שיכלול עצירה בתחנת נתניה, קו מודיעין-נהריה שיעצור בתחנת נתב"ג ובתחנות קיסריה, חדרה ונתניה, וכן קו ראשונים-לוד שיפעל כסדרו. לעומת זאת, במספר קווים צפויים שינויים מהותיים: קו בית שמש-נתניה יפוצל בין בית שמש ללוד ובין תל אביב סבידור לנתניה, וקו באר שבע-נתניה יפעל בחלוקה דומה – בין באר שבע ללוד ובין תל אביב ההגנה או סבידור לנתניה.

בנוסף, קו אשקלון/רחובות-בנימינה יופעל עד לוד בלבד, קו ירושלים-הרצליה יגיע רק עד נתב"ג, כולל רכבות הלילה, ואילו קו באר שבע-כרמיאל יפעל רק בין כרמיאל לחיפה חוף הכרמל ולא יגיע דרומה יותר.
ברכבת הדגישו כי תחנות כפר חב"ד וגני אביב יישארו סגורות לשירות. כדי להתמודד עם השיבושים, יופעלו היסעים חינמיים במספר מסלולים, בהם בין לוד לתל אביב סבידור מרכז, בין חדרה מערב לנתניה, ובין תל אביב סבידור לנתב"ג בשעות הלילה. בשעות השיא יופעלו היסעים בין גני אביב, כפר חב"ד ותל אביב סבידור.

לנוסעים מתל אביב לחיפה ולצפון יופעלו אוטובוסים מתוגברים ממסוף 2000, מחוף הכרמל וממרכזית המפרץ, ולנוסעים מתל אביב לירושלים יופעלו אוטובוסים ממסוף 2000 ומהתחנה המרכזית בירושלים.
ברכבת מזהירים מפני עומסים צפויים ועיכובים בלוחות הזמנים, וממליצים לנוסעים לבחון את נחיצות הנסיעה ברכבת ביום זה או לשקול שימוש באמצעי תחבורה חלופיים. בנוסף נמסר כי פעילות מוזיאון הרכבת שתוכננה ליום ראשון בוטלה, ורוכשי הכרטיסים יקבלו החזר מלא.
