ראשת ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן, עוררה היום (שבת) סערה כאשר בחרה להתבטא ישירות על הנהגת ישראל, תוך קריאה חסרת תקדים להחלפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו הוא בעיה בפני עצמה, יהיה טוב יותר לישראל אם הוא לא יהיה ראש הממשלה", אמרה בריאיון לעיתון הדני יילנדס פוסטן.
פרדריקסן הדגישה כי היא מודעת לכך שמדובר ב"עניין פנימי של הישראלים", אך למרות זאת בחרה להתבטא בנחרצות נגד מנהיג נבחר במדינה ריבונית. היא ציינה כי "אין ספק שנתניהו מהווה אתגר עבורנו, קשה לנו מאוד להשפיע על הנעשה בישראל".

במהלך הריאיון הבטיחה פרדריקסן כי דנמרק תנצל את כהונתה הקרובה בנשיאות האיחוד האירופי כדי "להגביר את הלחץ על ישראל, ובפרט על נתניהו". היא ציינה כי הסנקציות האפשריות עשויות להיות כלפי מתיישבים, שרים בממשלה – ואף על ישראל כולה, לרבות מגבלות מסחריות או מחקריות. "אנחנו לא שוללים שום דבר מראש", אמרה. עם זאת, הודתה כי טרם הושגה הסכמה רחבה בנושא בקרב יתר מדינות האיחוד.
ראש ממשלת דנמרק התייחסה גם ללחימה ברצועת עזה. לדבריה, לישראל יש "זכות לגיטימית להוציא את חמאס מהמשוואה", אך היא טענה כי "הממשלה הלכה רחוק מדי". פרדריקסן הדהדה את השקרים של חמאס: "המצב בעזה קטסטרופלי – ילדים בלי אוכל, בלי תרופות, תחת ההריסות. הסבל בלתי נתפס".

בהמשך הדגישה כי אף שתמכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה לאחר מתקפת הטרור של חמאס, היא אינה מקבלת את "התגובה האלימה והמתמשכת של נתניהו בעזה".
לדבריה, העולם כולו ניצב בפני "דילמה קשה": מצד אחד חמאס – ארגון טרור שאינו מכיר בזכות קיומה של ישראל, ומצד שני תגובה ישראלית שמקשה, לטענתה, על האפשרות לקדם פתרון של שתי מדינות. בהמשך הבהירה פרדריקסן כי דנמרק תומכת בהקמת מדינה פלשתינית "בזמן הנכון וללא השפעת חמאס", ותפעל במסגרת האיחוד האירופי כדי לקדם את המהלך.
