נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא היום (ראשון) לאירופה להישאר מאוחדת מול המלחמה שמנהלת רוסיה בארצו, אותה הגדיר "אנטי-אירופית". דבריו נאמרו לאחר פגישתו בבריסל עם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, יממה לפני הגעתו לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
זלנסקי הדגיש במסיבת עיתונאים כי על אירופה לשמור על אחדותה כפי שעשתה בתחילת המלחמה בשנת 2022. לדבריו, פוטין מציב דרישות רבות אך "איננו יודעים את כולן", ולכן דרוש משא ומתן "אמיתי" שיביא לעצירת ההרג.

פון דר ליין אמרה כי עמדת האיחוד האירופי ברורה – יש להבטיח ערבויות ביטחוניות חזקות לאוקראינה, לשמור על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית, ולא לאפשר כל שינוי גבולות בכוח. היא ציינה כי "אוקראינה חייבת להפוך לדורבן פלדה" והודיעה על חבילת סנקציות חדשה שתוצג בספטמבר.
זלנסקי ופון דר ליין צפויים להשתתף מחר בפגישה בבית הלבן עם טראמפ, אליה יצטרפו גם מנהיגי אירופה נוספים, בהם קנצלר גרמניה פרידריך מרץ, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני, מזכ"ל נאט"ו מארק רוטה ונשיא פינלנד אלכסנדר סטוב.

בצרפת נמסר כי המנהיגים יבקשו להבטיח תיאום מלא עם ארה"ב במטרה להגיע לשלום "צודק ומתמשך" שישמור על ביטחונה של אוקראינה ושל אירופה. הפגישה צפויה להתקיים ברקע הפסגה הדרמטית בין טראמפ לפוטין ביום שישי באלסקה, שלא הניבה הסכם להפסקת אש.
