קוף גנון ירוק נוסף נתפס הלילה (שישי) בכפר עזריה , לאחר שמידע הגיע על נוכחותו בבית פרטי. פקחי רשות הטבע והגנים יחד עם שוטרי תחנת מעלה אדומים הצליחו לתפוס את הקוף ולהעבירו לטיפול במקלט הקופים. מדובר בקוף הגנון הירוק ה-55 שנתפס בישראל מאז תחילת חודש מרץ, אז נתפס הקוף הראשון.
אורי לניאל, מנהל תחום חיות בר בשבייה ברשות הטבע והגנים, מסר: "מחזיקים רבים כנראה הבינו כמה מורכב זה להחזיק קוף בבית, ופשוט שחררו אותם לטבע. הקופים הם יצורים רגישים ואינטליגנטיים שמחפשים את בני מינם. להיזרק בטבע שלא שלכם, בלי אף יצור דומה לצידכם – זו התעללות נוראית. קוף הוא לא חיית מחמד, אלא חיית בר שמקומה בטבע או במקלטים וגני חיות טובים במידה ואין ברירה, ולא בטבע הישראלי, בו הוא עלול להפוך למין פולש".

דר' תמר פרדמן, מייסדת ומנכ"לית מקלט הקופים הישראלי, הוסיפה: "הקוף עבר בדיקת וטרינר ונראה כי חתכו לו את הניבים. הקופים שמוברחים לישראל עוברים חיים של סבל – נלקחים מאמם בגיל שבועות ספורים, מוחזקים בבדידות מבני מינם כשהם מרוסנים, שרשרת קצרה מחוברת למתנם, ומוחזקים בכלובים קטנטנים. הקופים מגיעים אלינו פעמים רבות עם פציעות שנובעות מהקשירה ושיניים שנעקרו כדי שהנשיכה שלהם תכאיב פחות. ובעיקר זקוקים לחברת קופים בני מינם".
במקלט עוברים הקופים שיקום פיזי ונפשי ולומדים כיצד לחיות בחברת בני מינם אחרים, מה שחשוב לרווחתם הנפשית. פרדמן הדגישה: "חשוב לזכור שקופים אינם חיות מחמד ואינם חפץ לשימוש בסרטונים במדיה החברתית. במקלט מקיימים סיורים חינוכיים לקהל הרחב כדי להעלות מודעות ולמנוע את המשך הסחר האכזרי הזה".
