לאחר החלטת ממשלת לבנון לפרק את ארגון הטרור חיזבאללה מנשקו, הזהיר היום (שישי) מזכ"ל הארגון, נעים קאסם, את הממשלה מפני עימות, ואמר כי במקרה כזה "לא יהיו חיים" בלבנון.
קאסם האשים את ממשלת לבנון בשירות האינטרסים של ישראל ובניסיון "לסיים את ההתנגדות", והדגיש כי הרשויות יישאו באחריות מלאה לכל סכסוך פנימי ולפגיעה בביטחון המדינה. לדבריו, ההחלטה "מפרה את עקרון הדו-קיום" ומעמידה את לבנון בפני משבר חמור.

מזכ"ל חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, הבהיר כי הארגון לא ימסור את נשקו, ואף "מוכן להילחם" לשמירתו. הוא הוסיף כי חיזבאללה ותנועת אמל החליטו בשלב זה לדחות מחאות נגד התוכנית הנתמכת בידי ארה"ב, אך הזהיר שמחאה עתידית עלולה להגיע עד לשגרירות האמריקנית בביירות.
לטענת הארגון, ההחלטה לפרקו מנשק התקבלה בלחץ אמריקני, בין היתר מצד השליח טום ברק ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. ראש ממשלת לבנון, נוואף סלאם, הואשם ב"ביצוע חטא חמור" כשהוביל את המהלך.

כזכור, סלאם הודיע כי ממשלתו הטילה על הצבא לגבש עד סוף השנה תוכנית לבלעדיות מדינתית על כלי הנשק – צעד שעשוי להשפיע ישירות על עתידו של חיזבאללה ולפרקו בפועל מנשקו.
