המזרחן ד"ר אדי כהן תיאר היום (שישי) בריאיון לעידו טאובר כיצד ארגון הטרור חמאס רואה את השביתה בישראל. לדבריו, בעוד בישראל מאמינים שהמחאות יפעילו לחץ לשחרור החטופים, בצד השני הן מתפרשות כסימן לחולשה, מעניקות לחמאס רוח גבית ומקשיחות את עמדותיו במשא ומתן.
לטענתו, דווקא בתקופה שבה ישראל מפעילה לחץ צבאי ו"חמאס זועק שהוא רוצה עסקה", הפעולות הפנימיות בישראל מעבירות מסר הפוך: "מה שאנחנו משדרים לצד השני: תמשיכו בעמדה שלכם, תסרבו לכל הצעה שישראל תיתן".
כמי שעוקב אחר השיח הערבי ברשתות, ד"ר כהן תיאר כיצד כל אירוע מחאה בישראל זוכה לתהודה בצד השני: "ההפגנות, מבחינתם, זה ניצחון", וציין כי לעיתים הן משודרות "אפילו בשידור חי באל-ג'זירה".

כהן הדגיש כי אם ההפגנות הן ניצחון, השביתה נתפסת כהישג גדול עוד יותר: "הפילוג הפנימי בישראל הוא כלי עבור ארגון הטרור. מחבלי חמאס מרוצים המחיר רק עולה ועולה".
כהן הצביע על דפוס פעולה מכוון של חמאס, המעיד על כך שארגון הטרור משתמש במחאות לצרכיו. "כל מוצ"ש בחמאס היו משחררים סרטונים או תמונות. למה דווקא בשבת אחרי צהריים?" שאל. "זאת הוכחה שזה מיועד למפגינים, תעשו עוד אש, שיהיו יותר סרבנים, יותר בלגן בישראל".
כהן סיכם את דבריו: "אני לא בעמדה פוליטית, אני רק נותן את עמדתי המקצועית, רק המקצועית: לטובת החטופים אסור לקיים הפגנות, לטובת החטופים אסור לעשות שביתות. תקבלו את זה, זאת האמת".
