רכבת ישראל הודיעה היום (שישי) כי במהלך הלילה פגעה רכבת משא, שנסעה על תוואי המסילות המחושמלות, בכבלי תשתית החשמול בשני מוקדים מרכזיים, באזור צומת גנות מדרום לתל אביב, ובין חדרה לנתניה. לפי החברה, סיבת הפגיעה נבדקת, ונגרם נזק כבד המתפרס על פני מאות מטרים.
לא יופעלו רכבות בין תחנות בנימינה ונתניה, ובין תחנות תל אביב ההגנה ללוד/נתב"ג. קו באר שבע – לוד, קו בית שמש – לוד, וקו אשקלון – בנימינה מצד דרום יפעלו עד לוד וחזרה. קווי ראשונים, אשקלון – הרצליה, מודיעין – יצחק נבון, העמק וכרמיאל – חוף הכרמל פועלים כסדרם. קו נהריה – באר שבע מצד צפון יפעל עד בנימינה, וקו ירושלים יצחק נבון – נתב"ג יפעל במתכונת מלאה.

פתרונות חלופיים לנוסעים: רכבת ישראל מפעילה היסעים מתחנות תל אביב סבידור מרכז, לוד, נתב"ג, נתניה, בנימינה, חיפה חוף הכרמל ומודיעין מרכז. לנוסעים בין תל אביב לחיפה והצפון מומלץ להשתמש בקווי אוטובוס מתוגברים ממסוף 2000, תחנה מרכזית חוף הכרמל ומרכזית המפרץ; לנוסעים בין ירושלים לתל אביב – בקווים ממסוף 2000 והתחנה המרכזית בירושלים.
צוותי רכבת ישראל פועלים בשטח לאיסוף ופינוי חלקי התשתית הפגועים, ומתגברים את כוח האדם כדי לקצר את משך התיקון. במקביל, נערכים להפעיל את כל רכבות הדיזל בימים הקרובים, במטרה לצמצם את הפגיעה בשירות.
