בסקר ששודר היום (חמישי) במהדורה, ובדק את עמדת הציבור הישראלי באשר לשאלה בנוגע לכיבוש עזה עלה כי רוב הציבור בעד המהלך, זאת ברקע ההכנות להרחבת התמרון ברצועה, לאחר שחמאס דחה את המתווה לעסקה.
המשיבים נשאלו: האם אתם בעד או נגד כיבוש העיר עזה? 52% מהנשאלים ענו כי הם בעד המהלך, בעוד ש-42% טענו כי הם מתנגדים לכך. ל-6% מהנסקרים לא הייתה עמדה בעניין.

מוקדם יותר היום, הרמטכ"ל זמיר התייחס להרחבת התמרון בעזה: "בימים אלה צה"ל משלים את ההכנות לקראת העמקת הפעולה ההתקפית ברצועה, שתביא למיטוט יכולותיו של חמאס ברצועה – השלטוניות והצבאיות. המערכה תסתיים כאשר נבטיח את ביטחוננו ועתידנו. המלחמה המתנהלת בדרום היא מן המורכבות שידענו. חיילנו לוחמים באומץ, בגבורה ותוך הקרבה אל מול משימתנו הברורה – להשיב את חטופינו ולהכריע את האויב".
כזכור, לפני כשבועיים, בתום ישיבה שארכה שעות ארוכות, שרי הקבינט החליטו "להשתלט" על העיר עזה. הרמטכ"ל הציע חלופה אחרת שלא התקבלה. במהלך הדיון נרשם עימות בין בן השר לביטחון לאומי גביר לרמטכ"ל אייל זמיר.
בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נכתב כי "הקבינט אימץ ברוב קולות את חמשת העקרונות לסיום המלחמה: פירוק חמאס מנשקו. השבת כל החטופים – החיים והחללים כאחד. פירוז רצועת עזה. שליטה ביטחונית ישראלית ברצועת עזה. קיומו של ממשל אזרחי חלופי שאינו החמאס או הרשות הפלשתינית. רוב מוחלט של שרי הקבינט סברו שהתוכנית החלופית שהוצגה בקבינט לא תשיג את הכרעת החמאס ולא את החזרת החטופים".
הסקר בהשתתפות 639 בוגרים מכלל האוכלוסייה נערך היום – 14 באוגוסט 2025. ניתוח הנתונים נערך בידי שלמה פילבר.
