למרות ההכחשה הרשמית של ממשלת דרום סודן לדיווח בסוכנות הידיעות AP לפיו המדינה הצעירה תקלוט עזתים במסגרת תכנית ההגירה, בעיתון הבריטי טלגרף מדווחים היום (חמישי) כי הקבינט במדינה "אישר את בקשת ישראל לקליטת תושבים מהרצועה", אך יש עוד דרך לעבור לפני שהמהלך יאושר רשמית.
על פי הדיווח, גורם במשרד החוץ אמר לעיתון הבריטי כי הקבינט אישר את הבקשה כחלק מעסקה שכוללת גם את ארה"ב ואיחוד האמירויות. על פי העסקה מסתמנת, בתמורה לקליטת העזתים, איחוד האמירויות תספק מימון נלווה למהלך, שיהווה "חבל הצלה כלכלי לאחת המדינות העניות ביותר בעולם". בנוסף, ארצות הברית תסיר את הסנקציות המוטלות על דרום סודן, וישראל תשקיע בבריאות ובחינוך של הנקלטים העזתים.

"באדמת דרום סודן יש מספיק מקום כדי לארח יותר אנשים ממדינות שונות, וזה גם טוב לדרום סודנים לפתוח לרווחה את "החלון לעסקים חיצוניים" כדי להצמיח את הכלכלה", אמר הגורם במשרד החוץ לטלגרף.
הגורם הוסיף כי פרטי העסקה אושרו על ידי הקבינט, אך נתקלו ב"התנגדות עזה" במקומות אחרים, ולכן הממשלה כולה כרגע לא מכירה בו. "עסקה מסוג זה אינה קלה להבנה עבור הדרום סודנים, יש לנו מצב פוליטי מורכב מאוד בדרום סודן", המשיך.


"חסר בסיס": דרום סודן מכחישה דיווחים על מגעים עם ישראל
בערב שלישי, פוליטיקאים דרום סודנים הביעו את חוסר שביעות רצונם מהתוכנית. חבר פרלמנט אחד אמר ל"טלגרף" כי העניין נידון בפרלמנט אך נדחה על ידי רוב חבריו. חבר הפרלמנט אמר: "אני עצמי דוחה אותה משום שדרום סודאן היא מדינה צעירה מאוד. אנחנו לא מסוגלים להאכיל את עצמנו, איך נוכל לאפשר ליותר אנשים לחיות איתנו? בישיבה הבאה נדחה אותה שוב על ידי הפרלמנט. הרעיון הזה לא מקובל עלינו".
כזכור, בדיווח של סוכנות הידיעות AP, שציטט שישה מקורות ולמעשה מאושר כעת על ידי הטלגרף, נאמר כי השיחות על יישובם מחדש של תושבי עזה במדינה האפריקאית מתקדמות.
