ראש המוסד, דדי ברנע, נחת הבוקר (חמישי) בדוחא שבקטאר – ביקור ראשון של בכיר ישראלי במדינה מאז הפיצוץ במשא ומתן לעסקה בחודש שעבר. על פי דיווחים ברנע נפגש עם ראש ממשלת קטאר, במהלך שנועד לחדש את הציר המדיני מול דוחא.
הביקור מתקיים במקביל לשיחות בקהיר בין בכירי חמאס למודיעין המצרי, כשהן מתנהלות ברקע ההכנות בישראל לכבוש את העיר עזה. ארצות הברית מבקשת אף היא לשמור את קטאר כמתווכת פעילה, ובמקרה של פריצת דרך במצרים – ההערכה היא שהצדדים יחזרו לשיחות קרבה בדוחא.

גורמים מצריים מסרו לערוץ "אל-קאהרה אל-אחבאריה" כי זהו היום השלישי למגעים עם חמאס, במטרה להתגבר על המחלוקות ולהגיע להסכם הפסקת אש שיסיים את המלחמה.
יומיים לאחר הגעתו של בכיר חמאס חליל אל-חיה לקהיר והצגת יוזמה חדשה, החלו אתמול דיונים על עסקה כוללת – כאשר ישראל אינה צד ישיר בשיחות. לפי דיווחים בערוצים ערביים, חמאס הביע נכונות להפסקת אש ולהסגת לוחמיו בתמורה לנסיגה ישראלית לנקודות מוסכמות, וביקש ערבויות בינלאומיות למניעת חידוש הלחימה. עם זאת, חרף ריבוי הדיווחים – בירושלים מבהירים כי טרם התקבלה הצעה רשמית.

צה"ל ייערך להשתלטות על העיר עזה: הציטוטים מהדיון הגורלי
בזירה הפוליטית בישראל קיימת מחלוקת סביב סוגיית העסקה/הכרעה – השר בצלאל סמוטריץ' מתנגד להסכם חלקי, בעוד השר רון דרמר מזהיר מעסקה כוללת שתמנע חזרה ללחימה. ראש הממשלה נתניהו הצהיר השבוע כי ההכרעה תגיע ב"שיטות מתוחכמות שיפתיעו את חמאס", והנחה את צה"ל לקצר את לוחות הזמנים לקראת כיבוש העיר עזה.
