שר החינוך יואב קיש תקף היום (חמישי) את יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בעקבות ההכרזה על סכסוך עבודה ארצי: "רן ארז שוב בוחר לקחת את תלמידי ישראל כבני ערובה במאבק חסר כל בסיס וחסר כל הצדקה. לא נאפשר לו לשבש את פתיחת שנת הלימודים ונפעל בכל דרך כדי לעצור את הפגיעה המיותרת הזו".
מוקדם יותר הודיע ארגון המורים על פתיחת סכסוך עבודה, בטענה לפגיעה חמורה בתנאי ההעסקה של המורים, ביטול סעיפים שהוסכמו בעבר מול משרד החינוך – בהם קיצור שבוע הלימודים לחמישה ימים ושעות שהייה מהבית – ומניעת פרישה מוקדמת של מורים ותיקים. לטענת הארגון, מהלכים אלה, לצד מניעת השתלמויות וניכוי כפול בשכר של חלק מהמורים, עלולים להביא לאנדרלמוסיה בפתיחת שנת הלימודים.

סימני השאלה גוברים: האם שנת הלימודים תיפתח כרגיל?
יו"ר הארגון, רן ארז, יצא הבוקר במתקפה חריפה על הממשלה: "משרד האוצר ממשיך להתעלל במורים ואין זה פלא שכל כך הרבה מורים בורחים ממערכת החינוך". ההכרזה על הסכסוך פותחת פתח לצעדים ארגוניים, כולל שביתות, אם לא יושג פתרון בשבועיים הקרובים.
