על רקע הכרזת סכסוך העבודה הארצי של ארגון המורים, משרד האוצר תקף היום (חמישי) את הנהגת הארגון, כאשר במוקד יושב הראש רן ארז, בטענה להפרת התחייבות ולפגיעה במערכת החינוך.
באוצר הזכירו כי ארגון המורים חתם לאחרונה על הסכם קיבוצי הכולל התחייבות שלא לקיים סכסוך עבודה עד ל-31 באוגוסט 2028. "הפרה של הבטחה באופן כזה אינה חינוכית ופוגעת במורים, בחינוך ובמשק", נמסר. במשרד הוסיפו כי "גם חתימה של ארז על הסכם קיבוצי לא מונעת ממנו להכריז על סכסוכים ושביתות כחלק מתכנית העבודה שלו".

עוד נטען בתגובת האוצר כי מדובר ב"כרוניקה ידועה מראש" של הכרזות סכסוך ושביתה, המתקיימות מדי שנה על חשבון תלמידי ישראל והמורים. "לצערנו, ההתנהלות הזו גוררת פגיעה בתלמידי התיכון שנאלצים לשלם את מחירי מאבקי הכוח הפנימיים של מי שמתיימר להוביל את ארגון המורים", ציינו במשרד.

סימני השאלה גוברים: האם שנת הלימודים תיפתח כרגיל?
כאמור, ארגון המורים הכריז הבוקר (חמישי) על סכסוך עבודה ארצי, בטענה לפגיעה חמורה בתנאי העבודה. יו"ר הארגון רן ארז תקף: "משרד האוצר ממשיך להתעלל במורים – אין פלא שכל כך הרבה עוזבים את המערכת".
בין הסוגיות שהועלו: ביטול ההסכם לקיצור שבוע הלימודים לחמישה ימים ולביצוע שעות שהייה מהבית, מניעת פרישה מוקדמת למורים שחוקים, פגיעה בשכר כתוצאה מהגבלת השתלמויות, וניכוי כפול משכר מורים בחטיבות הביניים בעקבות קיצוץ בסקטור הציבורי.

התלמידים נגד השבתת מערכת החינוך: "אל תשתמשו בנו ככלי משחק"
זמן קצר לאחר ההודעה של ארגון המורים, דרור כהן יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ביקר בחריפות את ארגון המורים לאחרשהכריז על סכסוך עבודה ואיים בשביתה: ״רן ארז הבוקר בוחר שוב להשתמש בתלמידים ככלי משחק".
לדבריו, "לא יתכן שלא נפתח שנת לימודים נוספת. זו השנה השישית שתלמידי ישראל נמצאים בחוסר יציבות מתמשך. מתקופת הקורונה, שלוש שנים של עיצומי ארגון המורים, השבעה באוקטובר ובעקבותיו מלחמת ״חרבות ברזל".
