חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה היום (חמישי) בחריפות את התנהלות הרמטכ"ל אייל זמיר, בריאיון לעודד מנשה בתוכנית "על הבוקר": "בואו נזכיר את חוק הצבא – מי שקובע זה הדרג המדיני. הוא מנחה את הצבא, כך זה עובד, זאת הדמוקרטיה".
"יש איזו תפיסה באמת משונה מאוד, שהדרג הצבאי לפעמים חש מורם מהדרג המדיני", הסבירה ח"כ גוטליב, "לרמטכ״ל יש חובה להתנגד, להעביר ביקורת, בוודאי. אבל בסופו של דבר, החלטת הקבינט היא שקובעת".

לדברי גוטליב, "הכול התחיל בהדלפות האלה של הרמטכ״ל, שמדליף החוצה תוכניות לחימה. מתייצבת לימינו הפצ"רית המעודדת, שאומרת שאם אנחנו נכבוש את עזה, אנחנו באמת נביא עלינו עוד יותר ביקורת ולחץ בינלאומי. מי את בכלל שאת מעבירה את ההודעה הזאת?"
"מכוח איזה תפקיד את מעירה פה איזה הערה, גברת פצ"רית?" המשיכה חברת הכנסת, "את אמורה לשמור על חוסנם של לוחמנו. אה, נכון, אבל את לא עושה את זה, אז אולי זה בעצם התפקיד שלך, להחליש אותנו, ליצור כותרות שיעזרו לעולם, ואולי גם בבית הדין בהאג".
