דרור כהן יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ביקר הבוקר (חמישי) בחריפות את ארגון המורים לאחר שהכריז על סכסוך עבודה ואיים בשביתה: ״רן ארז הבוקר בוחר שוב להשתמש בתלמידים ככלי משחק".
לדבריו, "לא יתכן שלא נפתח שנת לימודים נוספת. זו השנה השישית שתלמידי ישראל נמצאים בחוסר יציבות מתמשך. מתקופת הקורונה, שלוש שנים של עיצומי ארגון המורים, השבעה באוקטובר ובעקבותיו מלחמת ״חרבות ברזל".

בתוך כך, מוקדם יותר היום, ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה ארצי, בטענה לפגיעה חמורה בתנאי העבודה. בין הסוגיות שהועלו: ביטול ההסכם לקיצור שבוע הלימודים לחמישה ימים ולביצוע שעות שהייה מהבית, מניעת פרישה מוקדמת למורים שחוקים, פגיעה בשכר כתוצאה מהגבלת השתלמויות, וניכוי כפול משכר מורים בחטיבות הביניים בעקבות קיצוץ בסקטור הציבורי.
בדיון ועדת החינוך בכנסת הזהיר שר החינוך יואב קיש כי ללא תקצוב לאבטחת מוסדות החינוך, שנת הלימודים לא תיפתח. במשרד לביטחון לאומי הודו כי התקציב לרבעון הראשון לא הובטח: "הכסף נגמר", אמר נציג המשרד
