accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בעקבות האמברגו נגד ישראל: מנכ"ל חברת נשק גרמנית בצעד דרמטי

רבקה שורק

רבקה שורק

כ אב ה'תשפה (14.08.25)

46

71

like

4

dislike

בעקבות השעיית משלוחי הנשק לישראל, הודיע מנכ"ל החברה הגרמנית "רנק" כי יעביר את הייצור לארצות הברית, במטרה לעקוף את האמברגו • לדבריו, מדובר בצעד הנובע מהמחויבות של גרמניה לשמור על עליונותה הצבאית של ישראל בכל גבולותיה


מנכ"ל חברת "רנק", אלכס סגל, מסר אמש (רביעי) ל"פייננשל טיימס" כי בעקבות השעיית משלוחי הנשק מגרמניה לישראל, הוחלט להעביר את הייצור לארצות הברית, במטרה לעקוף את האמברגו.

סגל הסביר כי ההחלטה נובעת מהמחויבות המוסרית של גרמניה לישראל: "ההחלטה נועדה לעקוף את ההגבלות החדשות. החברה וגרמניה מחויבות לכך שישראל תישאר בעלת כוח הרתעה ובעמדת עליונות צבאית, לא רק בעזה אלא לאורך כל גבולותיה האחרים".

maximize-image
פרידריך מרץ, קנצלר גרמניה | צילום: שאטרסטוק

כזכור, לפני כשבוע הודיע קנצלר גרמניה פרידריך מרץ על הטלת אמברגו נשק נגד ישראל: "לא נעביר לישראל נשק שעלול לשמש במלחמה בעזה". הדברים מגיעים שבוע אחרי ששר החוץ הגרמני יוהאן ואדפול הכריז כי "ארצו לא תסטה מהמטרה של שתי מדינות".

לדבריו, "עבור גרמניה הכרה במדינה פלשתינית היא סוף התהליך של זה אבל זה צריך להתחיל עכשיו". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לו: "80 שנה לשואה, וגרמניה חוזרת לתמוך בנאציזם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News