נשיא לבנון ג'וזף עאון אמר היום (רביעי) בפגישה עם ראש המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי לאריג'אני, המבקר במדינה, כי הוא דוחה כל התערבות בענייניה הפנימיים של לבנון, והגדיר "בלתי מועילות" את הצהרותיה האחרונות של איראן נגד תוכנית הממשלה לפרק את חיזבאללה מנשקו. ביקורו של לאריג'אני מגיע לאחר שהממשלה הלבנונית הורתה לצבא לגבש תוכנית לפירוק הארגון הנתמך בידי טהרן מנשקו, ולמרות התנגדות איראנית פומבית למהלך.
עאון הדגיש כי "אסור לאף אחד לשאת נשק ולהשתמש בגיבוי זר כמנוף", והבהיר כי הקשרים עם איראן צריכים להתקיים על בסיס כבוד הדדי וריבונות, ולפנות לכל אזרחי לבנון ולא לכת דתית אחת בלבד. ראש הממשלה נוואף סלאם הצטרף לעמדה זו ואמר ללאריג'אני כי ההתבטאויות של בכירים איראנים כמו עבאס עראקצ'י, עלי אכבר ולאיאתי ומסג'ידי – שהתנגדו להחלטה – הן "בלתי מקובלות" ומהוות הפרה של הנורמות הדיפלומטיות ועקרון הכבוד ההדדי לריבונות. הוא הבהיר כי "לא אני ולא שום בכיר לבנוני אחר מתערבים בענייני הפנים של איראן, ולכן לבנון לא תקבל התערבות בענייניה שלה".

במקביל, שר החוץ של לבנון, ג'וזף רג'י, מתח ביקורת חריפה על ההצהרות מטהראן, כינה אותן "התערבות בוטה ובלתי מקובלת", ואף סירב להיפגש עם לאריג'אני. רג'י, ממפלגת הכוחות הלבנוניים, נחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של חיזבאללה.
לאריג'אני מצדו הדגיש כי איראן תמשיך לתמוך בלבנון, אך טען שארה"ב היא זו שמתערבת בענייני המדינה, והוסיף כי יש להתייעץ עם חיזבאללה בנוגע לפירוק נשקו. הוא נפגש גם עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי, בעל ברית מרכזי של חיזבאללה.

החלטת הממשלה לפרק את חיזבאללה מנשקו התקבלה לאחר שהקבינט הסיר את הכיסוי המדיני והחוקי לנשק הארגון, ואישר את הפירוק ההדרגתי של כל הקבוצות החמושות שאינן מדינתיות. עם זאת, ארגון הטרור עצמו מסרב להתפרק לחלוטין.
העימות סביב סוגיית פירוק חיזבאללה מנשקו מתקיים על רקע חולשת הארגון בשנה האחרונה, לאחר שאיבד את ציר האספקה המרכזי מסוריה בעקבות הדחת בשאר אל-אסד, ספג אבדות כבדות במלחמה עם ישראל, ואיראן עצמה חוותה פגיעה אנושה ביכולת הצבאית שלה ובמתקניה הגרעיניים במהלך העימות הישיר מול ישראל במבצע "עם כלביא".
