הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר שיבח הערב (רביעי) במהלך טקס חילופי המפקדים בפיקוד הצפון את פעילות הפיקוד בשנה וחצי האחרונות, ואמר כי היא עיצבה מציאות ביטחונית חדשה עבור תושבי הצפון וכלל אזרחי ישראל. לדבריו, "קולו של צה"ל נשמע ברמה וללא הפסקה – מסר ברור לעמנו ולאויבינו כי צה"ל חזק, יוזם, תוקף ומשמיד איום כבר בשלבי התהוותו".
בדבריו, התייחס זמיר לשינויים האסטרטגיים שהוביל הפיקוד: "לא עוד הכלה והמתנה – אלא הפעלת כוח בחתירה למגע, שימוש מתואם בכוחות היבשה, האוויר והים, והבנה שבלימת האיום מחייבת פגיעה במקורותיו". הוא הוסיף כי פעולות צה"ל בכל הגזרות, ובצפון בפרט, יצרו מאזן כוחות חדש שאפשר לישראל להבטיח מציאות ביטחונית יציבה ומתמשכת.
הרמטכ"ל הודה לאלוף פיקוד הצפון היוצא אורי גורדין על הובלת לחימה נחושה שהביאה לפגיעה קשה בחיזבאללה וחיזוק עמדת צה"ל בזירה. הוא פנה גם לאלוף הנכנס רפי מילוא, והבהיר כי הפיקוד ימשיך להיות יוזם והתקפי, "במוכנות תמידית להשמדת כל איום ללא שהות".
לקראת סיום, הדגיש זמיר את מחויבות צה"ל לתושבי הצפון ולכל אזרחי המדינה: "נמשיך לעמוד על המשמר באותה רוח, באותה מחויבות ובאותה הבטחה ברורה לביטחון הצפון ומדינת ישראל כולה – עכשיו ולתמיד".
