ועדת החוץ והביטחון נאלצה לבטל היום (רביעי) את ההצבעה על הארכת צווי שמונ֫ה, אחרי שבקואליציה לא הִצליחו לגייס רוב. הסיבה : היעדרותם של חברי הכנסת מסיעת הליכוד – מישל בוסקילה ויולי אדלשטיין.
ההיעדרות של אדלשטיין עוררה זעם גדול בקואליציה, שלטענתם, מתנהל כאופוזיציה בתוך הוועדה ומערים קשיים מכוונים על פעילותה.

אולם, היום אני חושפים לראשונה כי לאחר שחבריו למפלגה הדיחו אותו מהתפקיד החשוב כיושב ראש הוועדה, בקואליציה שוקלים לבצע צעד נוסף – ולהדיח את אדלשטיין מהחברות בוועדת החוץ והביטחון לחלוטין.
הסיבה המרכזית: החשש שיצביע נגד עמדת הקואליציה בהצבעות המכריעות על חוק הגיוס, אחד הנושאים הנפיצים והרגישים ביותר על שולחן הועדה, שבגינם גם הודח מתפקיד היו"ר.

מונע מנקמה? אדלשטיין חובר לאופוזיציה ומפיל החלטת ממשלה
כזכור, בשבוע שעבר ועדת הכנסת אישרה את הדחתו אדלשטיין מוועדת החוץ והביטחון, ואישרה את מינוי ח"כ בועז ביסמוט במקומו. ההחלטה להדחה התקבלה בשל הקשיים שהערים בנושא חוק הגיוס והפגיעה בלכידות הקואליציה בשל כך.
