פרשן חדשות 14 יעקב ברדוגו התייחס היום (שלישי) אצל ליטל שמש להרחבת התמרון בעזה, ואף הציב תאריך יעד שבו ישראל תהיה לאחר הלחימה ברצועה: "הרמטכ"ל זמיר יצטרך לבצע בשבועות הקרובים, לא עד חודש, לפני סוף החודש את התחלת המבצע בעזה".
לדברי ברדוגו, "אין עסקה. אמר את זה אתמול הנשיא טראמפ, לא מחזירים את זה. אמר את זה שלשום בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים, הגענו למסקנה שאין עסקה. הפקודה כבר ניתנה. בואו נשים את העובדות על השולחן, הפקודה כבר ניתנה. איזה תוכנית עבודה תהיה לכיבוש עזה? התלבטו בין שתיים.

"דיברו על 60 יום ועוד חודשיים להתכונן, עד שמיני עצרת, בכוונה אני לוקח אחורה בתאריך הזה, אבל אני אומר הרבה קודם לכן, אנחנו נהיה אחרי אירוע עזה. סוף המלחמה יהיה בשתי דרכים: כניעה של החמאס, שאני לא נותן לזה סיכוי גדול, או כיבוש הרצועה".
"הרמטכ"ל זמיר יצטרך לבצע בשבועות הקרובים, לא עד חודש, לפני סוף החודש את התחלת המבצע בעזה", ציין ברדוגו והוסיף: "עם המכשולים שהוא שם, עם התרגילים שהוא שם, עם המחשבות שלו, עם התדרוכים שלו, הכול בסדר. הוא יבצע את הפעולה הזו, כי הפקודה ניתנה לו.
"ואני נותן לך פה ממש בהגדרה, אנחנו בשמיני עצרת, נהיה כבר, בעזרת השם, בתאריך העברי של השבעה באוקטובר, נתחיל את תהליך הסכמי אברהם החדשים, בעזרת השם, שבעה הסכמי אברהם חדשים אל מול השבעה באוקטובר".

עוד הוסיף פרשננו כי בסיום המלחמה בעזה ייחתמו הסכמי אברהם חדשים: "נתניהו כנראה יהיה באו״ם בין ה-23-24 לספטמבר, זה מוצאי ראש השנה, בין זה לבין יום הכיפורים. עם כל הקמפיין של הסעודים למדינה פלשתינית, הוא יוכל להגיד לא למדינה פלשתינית, כן להסכמי אברהם חדשים".
