הרמטכ"ל אייל זמיר התייחס היום (חמישי) במעמד חילופי מפקד המכללות הצבאיות באופן מרומז לעימות המתוקשר עם הדרג המדיני, והבהיר כי צה"ל מכין את השטח בימים אלו להרחבת התמרון בעזה: "הניצחון תלוי לא רק בעוצמה הצבאית – אלא גם באמון בין הדרגים".
במהלך נאומו אמר זמיר: "פעולותיו והישגיו של צה"ל מאז השבעה באוקטובר, ובפרט במסגרת מבצע "עם כלביא", יצרו שינויים משמעותיים במזרח התיכון. חלקם מבשרים על הזדמנויות, וחלקם מחייבים היערכות מוגברת.

"פגענו באיראן ובציר שמטרתו המוצהרת היא להשמידנו. יצאנו למלחמת מנע – זוהי מלחמה שנועדה להסיר איום קיומי מתפתח בזמן אחרון, לפני שהופך לאיום ממשי. איראן הייתה בתהליך התעצמות מסוכן במספר ממדים ופיתחה את תפיסת ההשמדה של ישראל".
"בזכות 'עם כלביא', האיום נבלם לעת עתה. ויותר מכך, העביר מסר ברור – ישראל לא תאפשר לאויביה להתעצם ביכולות שיסכנו את קיומה ותהיה מוכנה לשלם מחירים כבדים כדי להבטיח את קיומה ועתידה" ציין זמיר והוסיף: "אם יהיה צורך, נדע לפעול שוב בדיוק בעוצמה ובקטלניות. הסרת איומים קיומיים בהתהוות, הינו חלק מאסטרטגיה ותפיסת ביטחון לאומי".

באשר להרחבת התמרון בעזה אמר הרמטכ"ל: "בימים אלה צה"ל משלים את ההכנות לקראת העמקת הפעולה ההתקפית ברצועה, שתביא למיטוט יכולותיו של חמאס ברצועה – השלטוניות והצבאיות. המערכה תסתיים כאשר נבטיח את ביטחוננו ועתידנו. המלחמה המתנהלת בדרום היא מן המורכבות שידענו. חיילנו לוחמים באומץ, בגבורה ותוך הקרבה אל מול משימתנו הברורה – להשיב את חטופינו ולהכריע את האויב".
"בכל תקופה, אך במיוחד בשעת מלחמה, הקשר בין הדרג המדיני לדרג הצבאי הוא ציר מרכזי לביטחון הלאומי", אמר זמיר בהתייחסו למשבר עם המדרג המדיני. "אמון הדדי ושיתוף פעולה מלא הם המפתח להצלחה. הניצחון בשדה הקרב אינו תלוי רק בעוצמה הצבאית, אלא גם בלכידות הבין-מדרגית. רק כך נבטיח הכרעה – וגם את החוסן של המדינה ביום שאחרי. במרכזה של הלכידות – אמון. עם אמון – נולדת עוצמה. רק כשהם פועלים בהרמוניה אפשר ללכת בשורות, לשבור את האויב, לנצח ולהבטיח את עתיד המדינה", הוסיף הרמטכ"ל.

לאחר העימות המתוקשר בין הרמטכ"ל לשר הביטחון בנוגע לשורת מינויים בצמרת צה"ל, כ"ץ קיים דיון עם זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, סגן הרמטכ"ל, ראש אמ"ץ, ראש אמ"ן, ראש אג"ת, מתפ"ש ומפקדים נוספים, בו הוצגו לו עקרונות התוכנית ליישום החלטת הקבינט להשתלטות על העיר עזה.
