ישראל רשמה היום (שלישי) שיא חסר תקדים בצריכת החשמל, 16,970 מגהוואט בשעה 15:06, וזאת בפעם השלישית ברציפות במהלך שלושת הימים האחרונים. מדובר בעלייה של כ־1,000 מגהוואט לעומת השיא שנקבע אתמול (15,970 מגהוואט), ושגבוה בכ־1,276 מגהוואט מהשיא הקודם לגל החום הנוכחי, שנרשם ב־13 באוגוסט 2023.
לפי נתוני נגה, מנהל מערכת החשמל, בזמן השיא יוצרו 4,038 מגהוואט ממקורות אנרגיה מתחדשת, תרומה משמעותית שאפשרה לספק את הביקושים הגבוהים ללא הפסקות חשמל.

מנכ"ל נגה, שיקי פישר, מסר: "נגה נערכה מבעוד מועד לגל חום ארוך וחם במיוחד. תיאמנו פעולה הדוקה עם יצרני החשמל, מפעילי הרשת וגופי המשק והתוצאה: לא נרשמו הפסקות חשמל, והאספקה לכלל הצרכנים בישראל נמשכה באופן רציף ותקין. למדינת ישראל, בהובלת נגה, יש חוסן אנרגטי ומערכת חזקה, מתקדמת ומתוכננת היטב".
במשרד האנרגיה והתשתיות מציינים כי "בזכות שילוב נכון האנרגיות המתחדשות בתמהיל ייצור החשמל שייצרו היום למעלה מ-4,000 מגהוואט. האנרגיות המתחדשות הינה מערכת החשמל מצליחה לספק את ביקושי השיא לחשמל הנובעים מגל החום הקיצוני עם יתירות גבוה מאוד (למעלה מ-2,650 מגהוואט).
בנגה הוסיפו כי העלייה החריגה בצריכת החשמל נובעת מהגל החום הכבד ששרר בימים האחרונים וממגמות מתמשכות של גידול בביקוש לחשמל בכלל המגזרים – הביתי, המסחרי והתעשייתי.
