accessibility-icon
share-icon
מתוך "המהדורה המרכזית"

"אם הם לא היו מגיעים - היינו מתים שם": לוחמי הטנ״א נחשפים

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

יח אב ה'תשפה (12.08.25)

18

27

like

1

dislike

פורסם בחדשות 14: ממאחורי הקלעים אל לב האש - המלחמה האחרונה הפכה את אנשי חיל הטכנולוגיה והאחזקה ללוחמים מן המניין, החמושים והממוגנים שנכנסים לשטח האויב כדי להבטיח את המשך הלחימה


שדה הקרב לא מחכה לאף אחד. כשהכלי נתקע, המערכה עשויה להיעצר והחיילים עלולים להיפגע. ברגעים האלה נכנסים לפעולה לוחמי הטנ"א, שנכנסים אל לב האש ומאפשרים לכוחות להמשיך בלחימה מול האויב.

המלחמה האחרונה הוציאה אותם ממאחורי הקלעים אל קו האש. בעזה, בלבנון, בסוריה וביהודה ושומרון, הם כבר לא רק אנשי חימוש, אלא לוחמים לכל דבר: חמושים, ממוגנים ומוכנים לסכן את חייהם כדי להחזיר כלי ללחימה או לחלץ צוות שנתקע.

maximize-image
צילום: דובר צה"ל

רק לפני כמה שבועות התרחש אסון בחיל: שני לוחמי טנ"א מחטיבת גולני נפלו בקרב. אלו האנשים שנכנסים פנימה ללב האש, כשהאחרים מנסים לצאת, מחרפים את חייהם למען הצלחת המערכה.

המשימות שלהם כרוכות בסיכון מתמיד, וכל יציאה לשטח עלולה להיות האחרונה. הם אולי לא תמיד בכותרות, אבל בכל מזג אוויר ובכל תנאי לחימה, הם שם. זו שליחות שהם מקיימים בכל מצב, ובכל מחיר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News