accessibility-icon
share-icon
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ בועז ביסמוט | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ בועז ביסמוט | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת החו"ב קיימה דיון ראשון בראשות ח"כ ביסמוט על חוק הגיוס

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יח אב ה'תשפה (12.08.25)

7

0

like

0

dislike

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ בועז ביסמוט קיימה היום דיון ראשון בהצעת חוק שירות ביטחון ושילוב תלמידי הישיבות, הידוע גם בתור "חוק הגיוס" • יו"ר הוועדה, ח"כ בועז ביסמוט, אמר בפתח הדיון: "מרגע כניסתי לתפקיד קיימתי עשרות פגישות עם מי שפנה. עשינו מאמץ לשמוע את כל הקולות בחברה הישראלית ולנהל את הדיונים כאן בשיתוף פעולה, ביחד


ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ בועז ביסמוט קיימה היום (שלישי) דיון ראשון בהצעת חוק שירות ביטחון ושילוב תלמידי הישיבות, הידוע גם בתור "חוק הגיוס". יו"ר הוועדה, ח"כ בועז ביסמוט, אמר בפתח הדיון: "מרגע כניסתי לתפקיד קיימתי עשרות פגישות עם מי שפנה. עשינו מאמץ לשמוע את כל הקולות בחברה הישראלית ולנהל את הדיונים כאן בשיתוף פעולה, ביחד.

ביסמוט הוסיף: "עד עכשיו בעיקר שמעתי בדיונים כאן ובכלל בשיח, מה לא, על מה לא מסכימים. הגיע הזמן שקצת נדבר על מה כן, כי יש גם הסכמות בחברה הישראלית. אני רוצה בוועדה הזו שנדבר על מה כן וכך נתקדם ונבנה את האקלים הנכון. כולנו בעד חוק גיוס כי הצבא צריך חיילים וגם כי יש חובות שהן זכויות – הזכות שבחובה, כך צריך להתייחס לחוק.

maximize-image
images-count2+
הדיון בעניין חוק הגיוס בוועדת החוץ והביטחון | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

על דבר אחד אנחנו מסכימים – שאנחנו רוצים חוק גיוס. גם כחבר ועדה אמרתי שהלוואי שהיו אומרים בקול רם מה שמשני הצדדים אומרים לי בשקט. אנחנו נחפש את מה שמחבר אותנו. זו דמוקרטיה, וכל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה עד גבול מסוים שפוגע בצבא או באחיי החרדים.

אני יודע שאשמע את הטיעון שיש חוק גיוס ולא צריך חוק. נכון שהיה 7.10 ודברים השתנו, אבל אתם זוכרים מה היה בכנסת הקודמת ופה אנחנו רוצים להתקדם, לעשות חוק משמעותי ורציני. אני מוקף באנשים מקצועיים שיעזרו לי להגיע ליעד – והוא חוק גיוס אמיתי ונכון.

אני רוצה שהצבא יהיה חזק וינצח, וחוק הגיוס תורם לזה. אנחנו נעשה את זה באופן היעיל ביותר, בשיתוף פעולה תוך ריכוז במטרה. זה הגורל, והשיבו אותי כאן להעביר חוק גיוס, אבל כל חברי הוועדה – החוק הזה יהיה חתום על שמם.

maximize-image
images-count2+
הדיון בעניין חוק הגיוס בוועדת החוץ והביטחון | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אנחנו עם שרץ למרחקים ארוכים, אנחנו עם של תהליכים, אבל אין לנו את הלוקסוס לתהליך ארוך. בואו נעבוד יחד כדי שנביא חוק גיוס כי החיילים, הצבא והמדינה צריכים את החוק הזה."

רח"ט תומכ"א, תא"ל שי טייב, אמר במהלך הדיון: "בשנת הגיוס 2024 שהסתיימה ב-30 ביוני, ההערכה שלנו שנגיע לאזור 2,940 חרדים שעומדים בכללים והתגייסו. המספר הזה הוא הרבה יותר מה-1,800 שאתם מכירים, אך רחוק מאוד מהיעד שלנו – 4,800, ורחוק עוד יותר מהצרכים של הצבא.

לא כל האנשים שבאים מגיעים למסלולים חרדיים – חלק במסלולים כלליים. 1,300 באו למסלולים חרדיים ו-1,600 למסלולים כלליים. בתוך המסלולים החרדיים, 400 באו ללחימה – שזה 31%. במסלולים הכלליים שיעור הלוחמים עומד על 650.

מבחינת זימונים – מאוכלוסיית הבריכה שעמדה על 80,000, כולם מצויים בתוך התהליך. לצערי, שיעור אי שיתוף הפעולה בקרב האוכלוסייה הוא מאוד גדול, ובנינו תהליך שמאפשר לקיים את התהליך בקצב יותר גבוה."

maximize-image
images-count2+
הדיון בעניין חוק הגיוס בוועדת החוץ והביטחון | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ניר יששכר, ראש תחום מילואימניקים, אמר: "אני השארתי אישה וילדים ויצאתי למילואים. אני עם צו פתוח לעוד 70 יום. אתם מדברים פה האם יהיו סנקציות אישיות – אני חי חיים של סנקציות אישיות. אני קם כל בוקר לסנקציה. אף אחד לא שואל אותי. יש לי חברים שנהרגו. למה אתם לא מדברים עלינו? למה אתם לא שואלים איך מגיעים עוד לוחמים לצה"ל? יו"ר הוועדה, כשיצאנו מהישיבה איתך אמרו לנו שאנחנו נאיביים. אני רוצה שתבטיח לנו שזה לא משחק על הגב שלנו."

שאול עבדיאל, רכז ליווי רוחני ותורני בגדוד נצח יהודה, הוסיף: "מהניסיון שלנו ב-25 השנה האחרונות ישנם מסלולים מותאמים המאפשרים לחרדים להיכנס לצה"ל ולשמר את אורחות חייהם. הם עוד לא מושלמים, אבל זה אפשרי. חשוב לנו לומר שגיוס בכפייה לא יהיה – אף אחד לא יסתער בבית חאנון כי לקחו אותו באזיקים מהבקו"ם. זה צריך לבוא ממקום של חינוך."

אשת מילואימניק סיפרה: "כשבעלי גויס, בדיוק נכנסתי להריון. עכשיו התינוק שאני מחזיקה פה כבר בן שנה. אף אחד לא שאל אותנו אם זה מתאים לאורחות חיי, אם זה מתאים למה שאני רוצה לעשות. עם מי דיברו לפני שגייסו אותו?"

ח"כ דן אילוז אמר: "דווקא כאיש ימין שמאמין במהלך שדורש הרבה חיילים – אם אנחנו רוצים להמשיך את המלחמה בעזה, ואם אנחנו רוצים נוכחות צבאית מאסיבית – אנחנו צריכים הרבה מאוד חיילים. לכן צריך חוק גיוס במהירות. המצב הקיים רע לכולם. הדרך הנכונה היא דרך שמדברת על מניעת הטבות למי שלא מתגייס, מכל המגזרים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News